Avatar billede kosmos Nybegynder
27. januar 2004 - 09:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Printer vil ikke skrive ud.

Jeg har et par printere som jeg kobler op mod en Windows Xp Pro maskine(Paralelt), når jeg tilslutter printerne finder Windows XP dem godt nok og de bliver også installeret (driverne findes allerede i (Windows Xp driver databasen), men som titlen angiver vil de ikke skrive ud. Jeg har prøvet med to forskellige printere (Hp Deskjet 880C og Hp deskjet 970Cxi)

Jeg har prøvet at koble printerne op mod en anden maskine med Windows Xp Pro og der kan de skrive ud uden problemer.

Nogen der har en idé til hvad der kan være galt?
Avatar billede jxhello Nybegynder
27. januar 2004 - 10:12 #1
Der må være noget galt med din Parallel-port.
Prøv evt. lige at kigge i BIOS, om der ikke er nogen indstilinger for Parallel-porten du kan ændre.
Avatar billede kosmos Nybegynder
27. januar 2004 - 10:57 #2
Hvis der var noget galt med min Parallel port ville den vel ikke kunne finde og insallere printeren gennem tilføj printer, den finder jo selv ud af hvilken printer det er som der er sat til.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. januar 2004 - 12:48 #3
Du kan have sat kommunikationsformen forkert på parallelporten. Så vil du stadig have kommunikationen oppe, men ved "rigtig" kommunikation kan de så ikke forstå hinanden.

Tjek i BIOS. Du har en indstilling for parallelporten, noget med ECP, EPP. Prøv de forskellige indstillinger og se, om der er ændringer.

Men hvorledes vil den ikke printe ud. Forsvinder printjobbet fra printkøen, bliver det liggende, kommer der en fejl, eller hvad sker?

Du kan også prøve at gå i enhedshåndteringen, finde parallelporten, og så kigge under "Port Settings". Windows XP tildeler ikke parallelporten et interrupt, og det kan være her du har problemet, hvis du har mange andre enheder i din maskine. På "port settings" fanebladdet kan du markere "Use any interrupt assigned to the port", hvis ikke den er det i forvejen. Så kan det også ske det kommer til at virke.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. februar 2004 - 11:57 #4
??
Avatar billede kosmos Nybegynder
06. februar 2004 - 13:38 #5
Problemet lå i at et af benene porten var gået i stykker.
Avatar billede kosmos Nybegynder
06. februar 2004 - 13:38 #6
Men mange tak for de gode indlæg.