Avatar billede soag Nybegynder
27. januar 2004 - 01:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bedste digital kamera til 4000,-

Hej.

Jeg skal bruge et godt allround digitalkamera til ca. 4000,-

Jeg har i øjeblikket et Canon digital IXUS, men vil gerne have noget, hvor det er muligt at lave lidt flere (og mere avancerede indstillinger)

Hvad kan I anbefale?
Avatar billede trumf Nybegynder
27. januar 2004 - 03:30 #1
Det du leder efter koster desværre lidt mere, men hvis du venter et par måneder, så kommer Canons G5 sikkert ned på dit prisleje. Jeg har selv en G2'er og jeg er yderst tilfreds.
Hvis du skal finde kameraer, så er det bedste sted at lede på www.dpreview.com
Du kan læse om G5 her http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_g5.asp og den er på edbpriser her http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=52155

Uanset om det bliver den eller et andet så vil jeg helt sikkert anbefale Canon, de kan bare det der med kameraer (og fotoprintere)
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. januar 2004 - 08:49 #2
Det bedste du kan gøre, når du skal vælge digitalcamera, er at kikke forbi http://www.dpreview.com, her kan du læse om stort set alle cameraer, brugerne af de enkelte kameraer har skrevet reviews og andet

Når du har et par kandidater, kan du sammenligne dem her http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

Når du er ved at have valgt, går du ind i forumet for det camera og læser en tid, stil e.v.t. spørgsmål, se på de billeder derertaget med cameraet osv osv
Avatar billede trumf Nybegynder
27. januar 2004 - 10:25 #3
Godt svar bufferzone. Tog det lang tid at komme på det efter du havde læst mit svar ?

Er meningen med eksperten virkelig at samle mange point, eller er det at hjælpe andre ?
Du gør dette så tit, at jeg ikke gider hjælpe andre fra nu af indtil du er smidt ud her fra, eller stoppet i din barnlige fremfærd.

Soag> hvis du laver et svar hvor du skriver at du fandt det selv på dpreview.com og derfor også selv tager pointene, så er det fint med mig :-)
Avatar billede trumf Nybegynder
27. januar 2004 - 12:53 #4
bufferzone> Ja, sorry for mit udbrud, men det ligner ellers ikke dig at lave sådan et trick. Du plejer da at være god nok!
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. januar 2004 - 17:29 #5
trumf>havde totalt overset dit svar, beklager.

soaq> se venligst bort fra mit svar
Avatar billede soag Nybegynder
27. januar 2004 - 17:56 #6
Canon G5 er desværre for dyrt, og også for stort...

Andre bud?
Avatar billede soag Nybegynder
28. januar 2004 - 01:43 #7
Jeg har besluttet mig for et Canon A80