Avatar billede mikaelrune Nybegynder
26. januar 2004 - 15:44 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan får jeg mit 3COM 11Mbps Wireless PC Card til at virke?

Jeg har gennem et par dage prøvet at få kortet til at virke, og alt går fint indtil jeg skal connecte til mit Access Point.

Jeg har gjort som følger:
0. Afinstalleret mit "fastnet" LAN kort på min bærbare PC
1. Installeret 3COM OfficeConnect 11Mbps Access Point
2. Installeret kortet i min bærbare PC (som kører win 2k)
3. Installeret seneste drivers fra 3COM
4. Installeret 3COM Wireless Card Manager (seneste version)

Når jeg så forsøger at connecte (via 3COM Wireless Card Manager) så virker det ca. 10 seks og afbryder herefter - signal strength er næsten 100% (fanen Link Information i 3COM Wireless Card Manager), og det er link quality også de første 2-3 sek for herefter at falde til 0%, hvorefter også signal strength går i 0%, og windows siger "network cable unplugged"

Jeg har checket device status m.m.: device working properly (fu.. det!!!) og ingen hardware konflikter. Jeg er lidt stuck her, så gode ideer modtages!!!!

vh
Mikael
Avatar billede hemsoe Nybegynder
26. januar 2004 - 16:31 #1
Køre du med WEP eller MAC filter på.
Den kan godt drille lidt hvis ikke du køre med WEP så skal du gøre systemmet opmærksom på at det er i orden at bruge et usikkert AP.
Avatar billede kenp Novice
26. januar 2004 - 19:01 #2
Men du må ikke have 3 ens spørgsmål åbne om det samme!

http://www.eksperten.dk/spm/457163
http://www.eksperten.dk/spm/454924
http://www.eksperten.dk/spm/457080

Så luk 2 af dem hurtigts muligt
Avatar billede mikaelrune Nybegynder
27. januar 2004 - 09:43 #3
jeg kører med WEP - ved ikke hvad MAC er????

kenp -> consider it done
Avatar billede hemsoe Nybegynder
27. januar 2004 - 09:59 #4
Når du vælger "View avablible wireless network" kan du vælge om der skal være IEEE 802.1x godkendelse eller ej. slå det fra. så vil jeg mene at det kommer til at virke.

MAC filter bruge til at lukke for alle MAC adr. undtagen godkendte MAC

MAC er det netkort unikke ID.
Avatar billede mikaelrune Nybegynder
27. januar 2004 - 10:24 #5
Da jeg kører win2k så antager jeg, at du mener at der IKKE skal være flueben i feltet "Enable network access control using IEEE 802.1x" under Local Area Connection (for den trådløse forbindelse) --> Authentication ???

Når det så er sagt, så har jeg prøvet at connecte både med og uden flueben i feltet, og ingen af delene virker !???

Er der evt. andre steder man skal fravælge IEEE 802.1x godkendelse???
Avatar billede hemsoe Nybegynder
27. januar 2004 - 11:01 #6
hmm... det er godt nok lang tid siden at jeg har legt med Wireless under W2K.... men hvis du tager properties for din wireless profil vil du kunne sætte indstillinger... jeg kan ikke huske helt hvordan.. men der skulle vist ikke være den helt store forskel på W2K og XP når det drejer sig om WIFI...  men du kan også bare bruge MAC filtring i stedet.. det er meget nemmere og taber du ikke hastighed ved at bruge WEP...
Avatar billede mikaelrune Nybegynder
28. januar 2004 - 15:55 #7
og så faldt 10-øren - jeg aner stadigvæk ikke hva' det det MAC præcis er, men det virker !!!!!!  ;0)

1000 tak.

Mikael
Avatar billede kenp Novice
28. januar 2004 - 16:04 #8
mac-adresse er en unik adresse som alle netkort har, den kan dog fuskes, men ikke så nemt.
Avatar billede hemsoe Nybegynder
28. januar 2004 - 18:21 #9
MAC=Media Access Control
Avatar billede mikaelrune Nybegynder
29. januar 2004 - 15:20 #10
super hemsoe - her er dine point...
Avatar billede mikaelrune Nybegynder
29. januar 2004 - 15:22 #11
damn jeg kan ikke få den til at tildele point???
Avatar billede kenp Novice
29. januar 2004 - 15:26 #12
du skal markere hans navn også trykke på accepter ;)
Avatar billede mikaelrune Nybegynder
29. januar 2004 - 18:06 #13
den er jeg med på, men der var et eller andet i min explerer opsætning som ikke var som det skulle være !???

men takker alligevel kenp!
Avatar billede kenp Novice
29. januar 2004 - 19:53 #14
bare i orden ;)