Avatar billede magnus_dreyer Nybegynder
26. januar 2004 - 14:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dos i windows2000

Jeg har et problem:
Jeg vil installere Mandrake Linux, og har et LG cd-rom drev der først kræver en firmware update.
Mit styresystem er windows 2000, og for at opdater firmwaren skal der bruges Dos 6.0, microsofts ntvdm.exe kan ikke gøre det.
Jeg har en win95 cd-rom (dog har jeg smidt koden væk) og win me, samt 2 boot disketter, win98 og winMe. Disse ved jeg ikke om virker, hvis jeg booter pcén med dem skriver den bare at det er en ugyldig bootdisk.
Så mit spørgsmål er:
Hvordan får jeg min pc til at boote i Dos så jeg kan overskrive mit cd-roms firmware..
Avatar billede tuctoh Nybegynder
26. januar 2004 - 14:29 #1
www.bootdisk.com
se om du ikke kan finde en dos-boot disk der
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. januar 2004 - 14:30 #2
Fra Windows:
Denne Computer->Højreklik på A: drevet->Formatter

Sæt krys i "Opret en MS-DOS startdiskette".

Så har du den fineste boot diskette til at opgradere firmwaren med :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. januar 2004 - 14:31 #3
tuctoh> Jeg er ikke "netbetjent", men svjv er det ikke lovligt at hente fra dit link, og derfor må der heller ikke linkes her fra E... Jeg ville ellers have foreslået det samme :-)
Avatar billede venturer Nybegynder
26. januar 2004 - 15:57 #4
Ovenstående virker kun i XP.
Avatar billede magnus_dreyer Nybegynder
26. januar 2004 - 17:00 #5
Tak, det var lige den side jeg ledte efter!
Avatar billede tuctoh Nybegynder
26. januar 2004 - 17:02 #6
hmmm kan ikke se hvad der er galt med bootdisk.com - tror ikke der er noget ulovligt på den side...
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2004 - 17:13 #7
Tuctoh>>Det er copyrightbeskyttede filer, der må IKKE linkes til de sider.
Men vi(Snowball) arbejder på at få frigivet en officiel Win9x bootdiskette hos Microsoft.
Avatar billede tuctoh Nybegynder
26. januar 2004 - 17:45 #8
hmm det vil jeg så huske i fremtiden... selv om de filer er under copyright tvivler jeg nu stadig på om det er ulovligt at distribuere dem på den måde; tror ikke det er noget microsoft piver over.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2004 - 17:52 #9
Læs her:
http://www.eksperten.dk/spm/417719 - Bootdisk link ulovligt.
Avatar billede tuctoh Nybegynder
26. januar 2004 - 19:07 #10
I rest my case.
Næste gang vil jeg bare bruge:

"Søg på www.google.dk efter 'bootdisk' og vælg det første link".

Burde være en fin omvej om reglerne ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2004 - 19:35 #11
Ja, det er ikke forbudt at foreslå en søgemaskine, men vi kan så glæde os over at Microsoft er kommet så meget til fornuft at de er gået i dialog med os(Snowball), og vi har lov at håbe det udmønter sig i enten en officiel Bootdiskette eller at linket til www.støvleplade.com bliver legalt.