Avatar billede haase Nybegynder
26. januar 2004 - 14:09 Der er 3 kommentarer

ASP-kode i JavaScript

Hej,

Kan det lade sig gøre at indsætte nogle dynamiske dato i en js-fil? Jeg bruger ASP - skal udtrække nogle datoer for mærkedage i en JS-kalender.... (tjek længere nede hvor løkken skal være)

agenda.js:
---------------------------------------------------------
function fAppendEvent(y, m, d, message, action, bgcolor, fgcolor, bgimg, boxit, html) {
    var ag=fGetEvent(y,m,d);
    if (ag==null) fAddEvent(y, m, d, message, action, bgcolor, fgcolor, bgimg, boxit, html);
    else fAddEvent(y, m, d, message?ag[0]+"\n"+message:ag[0], action?action:ag[1], bgcolor?bgcolor:ag[2], fgcolor?fgcolor:ag[3], bgimg?bgimg:ag[4], boxit?boxit:ag[5], ag[6]+html);
}

// DETTE SKAL GØRES DYNAMISK vha ASP - DER SKAL VÆRE EN LØKKE OMKRING DET - DB-UDTRÆK
fAppendEvent(2003,3,28," March 28, 2003 \n Click to detect calendar size. ","alert('Here is the current size of the calendar - \"width='+gfSelf.offsetWidth+' height='+gfSelf.offsetHeight+'\"');","#AA0034","#FFFFFF");
// SLUT PÅ LØKKE

fAppendEvent(2002,12,14," Click the sub events for details... ","",null,null,"OS13.jpg",false,"<div align=left class='MsgBoard' onmousedown='alert(\"Dining for what I like!\")'>18:00 dinner</div>");
fAppendEvent(2002,12,14,"",null,null,null,null,null,"<div align=left class='MsgBoard' onmousedown='alert(\"Party for what we like!\")'>20:00 party</div>");

function fHoliday(y,m,d) {
    var r=fGetEvent(y,m,d); // get agenda event.
    if (r) return r;    // ignore the following holiday checking if the date has already been set by the above addEvent functions. Of course you can write your own code to merge them instead of just ignoring.

    // you may have sophisticated holiday calculation set here, following are only simple examples.
    if (m==1&&d==1)
        r=[" Jan 1, "+y+" \n Godt Nytår! ", "alert('Godt Nytår!')", null, null, "dots.gif", false, "<div align=left class='MsgBoard'>Godt Nytår!</div>"];
    else if (m==12&&d==25)
        r=[" Dec 25, "+y+" \n Merry X'mas! ", null, null, null, "Holiday.jpg"];    // show a line-through effect
    else if (m==5&&d>20) {
        var date=getDateByDOW(y,5,5,1);    // Memorial day is the last Monday of May
        if (d==date) r=["May "+d+", "+y+"  Luder-dag ", gsAction, "#004955", "white"];    // use default action
    }

    return r;    // if r is null, the engine will just render it as a normal day.
}

// slut på fil
Avatar billede sennels Nybegynder
26. januar 2004 - 14:31 #1
Hejsa
nej du kan ikke lave asp inde i xxxx.js fil.

Men du kan jo lægge funktionen i ind på .asp siden, og lade asp skrive koden direkte i html'et, hvor du så styrer din variable i javascriptet med asp-variable.

dvs

<html>
<head>
<%
response.write "<script> function Dinfunktion(){"
do løkken
response.write " det dynamiske script" & asp-variable & " og mere dynamisk script"
end do
response.write "}</script>"
%>
</head>
....

resten af siden
Avatar billede haase Nybegynder
26. januar 2004 - 14:44 #2
scriptet hentes ind i en iframe på denne måde:

default.asp

.....

<iframe width="0" height="0" name="[<%= year(now) %>,<%= Month(now)%>]:msnsmall:agenda.js:gfFlat_s:plugins_s.js" id="[<%= year(now) %>,<%= Month(now)%>]:msnsmall:agenda.js:gfFlat_s:plugins_s.js" src="iflateng.htm" scrolling="no" frameborder="0">
</iframe>

.....

så hvis jeg kunnde udskifte agenda.js med agenda.asp, altså lave js'en om til en asp-fil der stadig udskriver alle functioner og gøre nogle dynamiske...

/haase
Avatar billede sennels Nybegynder
26. januar 2004 - 14:53 #3
hvorfor iframe ?, er det ikke nemmere bare at hive asp-includen ind direkte, så får du heller ikke problemer med at refere til din andre javascript funktioner.

f.eks <!--#include file="agenda.asp"-->