Avatar billede sennels Nybegynder
26. januar 2004 - 12:30 Der er 1 kommentar

SVG- automatisk download af komponent

Hej

Jeg er ved at lave noget svg -grafik.

Men da langt de færreste brugere på mit site har Adobe's komponent, får jeg brug for, at kunne få installeret komponenten på deres maskiner.

Hvordan kan jeg automatisk, få sat  gang i downloadingen af adobe svg-komponent ?

Jeg vil helst have at komponent-downloading startes automatisk, uden at skulle bede brugerene om gå ind på adobes site og hente den.

mvh Thomas
Avatar billede mobi2 Nybegynder
11. marts 2004 - 13:10 #1
Hej Thomas, du kan faktisk få hjælp til netop det hos adobe selv :)
Anyway, du skal gøre følgende... hent http://www.adobe.com/svg/workflow/autoinstall.zip

og så skal der skrives i dit åbnings svg dette:
<script language="JavaScript" src="svgcheck.js"></script>
<script language="VBScript" src="svgcheck.vbs"></script>
You then need to add the following code before the first SVG graphic. This should be called once per page. It will put up an alert to ask about installation, so it's best to put it after any HTML you want visible when the alert appears:

<script language="JavaScript"><!--
checkAndGetSVGViewer();
// -->
</script>
Finally, you need to add this code once for each SVG graphic (modified as appropriate, of course, for the URL and size of your graphic):

<script language="JavaScript"><!--
emitSVG('src="hello.svg" name="SVGEmbed" height="200" width="600" type="image/svg-xml"');
// -->
</script>
<noscript>
<embed src="hello.svg" name="SVGEmbed" height="200" width="600" type="image/svg-xml"
pluginspage="http://www.adobe.com/svg/viewer/install/">
</noscript>

skulle være det, de kan så vælge ikke at installere og der vil ikke blive spurgt før efter 30 igen.

Mobi2