Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
24. januar 2001 - 21:31 Der er 4 kommentarer og
5 løsninger

hjælp til hvilket graffik kort

Jeg har en 500 Mhz computer med
32 MB pc100 SDRAM (der kommer 64 mere med posten i løbet af nogen dage.
8 MB shared graffik kort
shared lydkort
Spørgsmål: hvilket graffik kort skal man købe hvis man:
Ikke spiller \"særligt\" krævende spil
Har max 400 kr til rådighed
Ikke er interreseret i en supercomputer, men blot vil speede den lidt op
Avatar billede dr_scoop Nybegynder
24. januar 2001 - 21:34 #1
Det er ikke et nyt grafikkort du skal bruge det er noget mere ram

/Dr_Scoop
Avatar billede dr_scoop Nybegynder
24. januar 2001 - 21:37 #2
Ups, fik ikke læst om de 64MB ekstra.

Hvis du skal bruge et billigt, men bedre grafikkort så:

VGA 16 MB SAVAGE4 AOPEN M/TV-OUT RETAIL 499.00

www.multimediaworld.dk

/Dr_Scoop
Avatar billede devil_dk Nybegynder
24. januar 2001 - 22:07 #3
Hvis jeg var dig ville jeg finde et brugt V3 3000 eller en brugt TNT 2 kort de er stabile og køre maget godt jeg ville selv vælge Voodoo 3 3000 har selv kørt med sådan et til sidste år i december :)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2001 - 22:22 #4
Det kommer også an på hvor stærkt et bundkort du har i maskinen. Det er som ikke sikkert, at du kan sætte et meget større i overhoved. Det lyder nemlig som en skrabemodel, det skulle ikke være en webtec?
Avatar billede polped Nybegynder
24. januar 2001 - 22:35 #5
Det er en GIGABYTE GA-5SMM>>SiS 530 AGPset
Avatar billede mufle Nybegynder
25. januar 2001 - 08:13 #6
Der er GA-5SMM i konens maskine her. Jeg har sat et TNT2 kort i, som med meget besvær er kommet i drift. Det onboard grafikkort der er på bundkortet kan IKKE slås fra i hverken BIOS eller via jumpere, så det eneste der kan gøres er at disable det i windows.
Jeg kan se en tydelig forskel, men det tror jeg du vil med et hvilket som helst PCI kort med bare en smule 3D (husk at du ikke fysisk har en AGP port).

Husk at slå det onboard kort fra i system egenskaber inden du sætter kortet i, eller går windows fuldstændig i kage under opstart.

Mufle....
Avatar billede mufle Nybegynder
25. januar 2001 - 08:46 #7
Hmmmm!! Så det ikke lige først: Spg. fra eric-pedersen og kommentar fra polped???
Avatar billede denboj Nybegynder
25. januar 2001 - 20:47 #8
hvis jeg var dig ville jeg finde ud af hvilken computer du har. nogle af de computere der bruger shared grafik understøtter nemlig ikke agp.

I så tilfælde skal du have et PCI kort f.eks. af typen woodoo3 eller tnt2.

hvis du understøtter agp og iøvrigt ikke har planer om at købe en større com ville jeg købe tnt2 agp - hvis du inden for den nærmeste fremtid har planer om at købe en totalt fed ny com ville jeg købe gee2 ddr (ikke mmx så heller gee1 ddr)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
29. januar 2001 - 08:56 #9
mumle.....
spørgsmålet: http://www.eksperten.dk/spm/45729
forklarerer hvad der gik galt....
den hoppede simpelthen bare selv over på polped....
Et dybere kig i de 2 profiler viser at det ikke er samme person, samt at der ikke har været point-udveksling mellem de 2 profiler