Avatar billede zevicez Nybegynder
25. januar 2004 - 19:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

bøjede kanter ved rec. marquee tool..

Hej derude...
Hvordan laver jeg bøjede kanter på en firkant lavet med marquee tool?? Hvis jeg sætter feather til fx. 5 sker dette, men så maler den uden for markeringen hvis jeg derefter maler med gradient tool e.l..
På forhånd tak..
//Esben
Avatar billede lybech Nybegynder
25. januar 2004 - 19:35 #1
Kender det når du har markeret firkanten så der er stiplede streger omkring så gå op i select > feather ...
Avatar billede lybech Nybegynder
25. januar 2004 - 19:43 #2
Virker det ikke...
Avatar billede spe Nybegynder
25. januar 2004 - 19:47 #3
Brug Select->Modify->Smooth til at runde hjørnerne med.
Feather er en udtoning så du stadig får farve udenfor markeringen blot i mindre grad end uden feather.
Avatar billede zhark Nybegynder
25. januar 2004 - 19:50 #4
Brug feltet ved siden af pennen til at lave en (rundet) firkant!
Du kan vælge (øverst) i de 3 felter - at vælge pennen i midten... så er kun en pahts du laver, men skift til Pahts og tast på den stiplede runde, så får du en markering som du kan udfylde med en farve eller lægge en stroke på :)
Avatar billede zevicez Nybegynder
25. januar 2004 - 19:50 #5
thx...
Avatar billede spe Nybegynder
25. januar 2004 - 19:58 #6
zhark´s metode er god hvis du vil have fri redigering af formen. Bruger du den metode kan du lave meget runde hjørner på nogle af hjørnerne og mindre runde på andre. Dette gør du inden du bruger path-palettens selct-ikon.
Du redigere i en Path med den hvide pil der ligger sammen med den sorte pil til venstre for tekst værktøjet