Avatar billede tylorus Nybegynder
25. januar 2004 - 19:21 Der er 8 kommentarer

File Indexing

Hej !

Er der en php guru som gider og putte lidt extra kode på det her script? Det jeg godt kunne tænke mig er at efter linket til filen skal størrelsen stå i kb.
Og en ting til, hvis det ikke er for indviklet, så hvis man kunne gøre så hvis der er mere end 20 filer, laver den en link til en ny side hvor man kan bladre de næste 20 igennem osv..

Hvis der er en som gider gøre det for mig, siger jeg rigtig mange tak.

Mhv. Tylorus

<?
$maindir = "." ;
$mydir = opendir($maindir) ;
$exclude = array( "index.php") ;
while($fn = readdir($mydir))
{
if ($fn == $exclude[0] || $fn == $exclude[1]) continue; echo "<br><a href='$fn'>$fn</a>";
}
closedir($mydir);
?>
Avatar billede tefcke Nybegynder
25. januar 2004 - 19:48 #1
Denne kode tjekker mod alt hvad der skal ekskluderes ($exclude) samt udskriver filen størrelse i kb

<?php
$maindir = "." ;
$mydir = opendir($maindir) ;
$exclude = array("index.php") ;
while($fn = readdir($mydir))
{
    if ( !in_array($fn, $exclude) )
        echo '<a href="'.$fn.'">'.$fn.' ('.(filesize($fn)/1024).' kb)</a><br>';
}
closedir($mydir);
?>
Avatar billede tylorus Nybegynder
25. januar 2004 - 20:10 #2
<?php
$maindir = "." ;
$mydir = opendir($maindir) ;
$exclude = array("index.php") ;
while($fn = readdir($mydir))
{
    if ( !in_array($fn, $exclude) )
        echo '<br><a href="'.$fn.'">'.$fn.'</a> ('.(filesize($fn)/1024).'KB)';
}
closedir($mydir);
?>

Kunne det tænkes at du kunne fjerne noget af størrelsen, for den fylder en stor del af billedet, det her skal bruges til en wap side, så det skal helst være så kompakt som muligt. Noget i stil med, (9.2KB) lad en stå efter dot'et. Tak :)
Avatar billede tefcke Nybegynder
25. januar 2004 - 21:48 #3
<?php
$maindir = "." ;
$mydir = opendir($maindir) ;
$exclude = array("index.php") ;
while($fn = readdir($mydir))
{
    if ( !in_array($fn, $exclude) )
        echo '<br><a href="'.$fn.'">'.$fn.'</a> ('.round(filesize($fn)/1024, 1).'KB)';
}
closedir($mydir);
?>

Så afrundes der til 1 decimal efter komma
Avatar billede tylorus Nybegynder
25. januar 2004 - 21:57 #4
Tusind tak!
Avatar billede tylorus Nybegynder
25. januar 2004 - 21:58 #5
.
Avatar billede tefcke Nybegynder
26. januar 2004 - 01:14 #6
Ville lige lægge et svar!

Ang. readdir, så vil der være 2 link, `.` (current dir) og `..` (previous dir). Jeg ved ikke om du er interesseret i at de bliver printet ud, men hvis du ikke er, kan du bare tilføje dem til $exlude.
Avatar billede tylorus Nybegynder
27. januar 2004 - 03:02 #7
Ja det er jeg med på, jeg kender computere godt nok, men er bare ikke sat ind i php sproget ;) jeg bruger exclude til at fjerne fx *.php og htaccess og diverse som ikke skal ses. Tak for inputtet :)

Du skulle vel ikke vide hvad der skulle til for det andet nævnte angåede dynamisk side generation ?
Avatar billede tefcke Nybegynder
27. januar 2004 - 13:21 #8
Det er ikke så svært at lave, men hvis du søger på eksperten, så findes der rigtig mange spørgsmål omkring det. Prøv lige at søg efter det.