Avatar billede mason Nybegynder
25. januar 2004 - 17:16 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

bredde å¨textfelt i formular

Jeg har lavet en formular med bla. tekstfelter.
Disse felter har jeg sat til en 'char width' på 1
Men når jeg publisherer er de meget bredere end det.
Det er møg irriterende, at de indtastede mål ikke stemmer overens med "virkeligheden".
Er der noget jeg kan gøre?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. januar 2004 - 18:22 #1
Prøv: <input type="text" style="width: 1px;">
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. januar 2004 - 18:23 #2
..du skal så lige justere "1px" til det som du synes, er den rette bredde..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. januar 2004 - 18:24 #3
f.eks.: <input type="text" value="A" style="width: 15px;">
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. januar 2004 - 19:21 #4
Lægger lige et svar, som du kan acceptere, hvis du kan bruge det.
Hvis svaret afvises, begrund venligst afvisningen, og forklare hvad det er du vil ha'..
Avatar billede mason Nybegynder
26. januar 2004 - 16:52 #5
Jamen det er jo fantastisk, lige hvad jeg skulle bruge.
Kan man også bestemme højden på dette tekstfelt?

Indtil videre - tusind tak for hjælpen - og 30 til dig :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. januar 2004 - 16:55 #6
<input type="text" value="A" style="width: 15px; height: 15px;">
Avatar billede mason Nybegynder
26. januar 2004 - 17:32 #7
huh, ja det var et dumt spørgsmål - den regnde jeg selvfølgelig selv ud ;-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. januar 2004 - 17:41 #8
;-)

Husk at acceptere svaret.. :)
Avatar billede mason Nybegynder
26. januar 2004 - 18:21 #9
ups..... har du også lige den magiske kode for, hvordan man bestemmer størrelsen på fonten, når der indtastes i formularens tekstfelter????
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. januar 2004 - 18:24 #10
størrelse: font-size: 12px;
skrift: font-family: tahoma;
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. januar 2004 - 18:25 #11
Du bedes venligst lukke så mange spørgsmål som muligt:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&status_4=on&spm_creator=mason&spm_part=&spm_answer=&find=&method=and&catid=0&htsort=score&engine=exp

Det gør du ved at give points til dem der har hjulpet dig. Hvis de ikke har lagt et svar, fortæl dem det.
Avatar billede mason Nybegynder
26. januar 2004 - 18:29 #12
ja det ved jeg :-)

Du er simplelthen dagens mand - Kanon hjælp, tak!
(skal jeg bruge css, for at ændre design, ex. farve, på tekstfelter?)
Avatar billede mason Nybegynder
26. januar 2004 - 18:30 #13
jeg har allerede "accepteret" dig to gange. Jeg håber du har fået dine point, eller må du jo lige sige til, for så er dre noget galt
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. januar 2004 - 18:33 #14
Der er noget galt :) Jeg har ikke fået points..
- Her er et svar mere

Ja, brug css til design, farve, osv..
Avatar billede mason Nybegynder
26. januar 2004 - 20:20 #15
Hej igen.....
jeg har nu defineret størrelse og farve (vha. css) og det hele ser bare fint ud :-)
MEN!!!-min tabel "springes" - det er virkelig noget øv, og jeg har bøvlet så meget med det nu.
Jeg har en tabel på 186 px høj - I denne tabel ligger min FORM - I denne Form ligger tabellen med alle tekstfelterne. Denne tabel har en højde på 180 px, altså MINDRE en tabellen udenom.
Men af en eller anden grund bryder den, den yderste.....
Ved du hvordan det kan være?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. januar 2004 - 20:35 #16
Det er sikkert placeringen af din <form> og </form>.
Du kan lige smide koden herind.. så kigger jeg på det..
Avatar billede mason Nybegynder
26. januar 2004 - 20:50 #17
Du er sgu en kammerat!
Her får du min kode, (ignorer evt.slam),
Dette ligger i en tabel på 550x186px:

<form name="form1" method="post" action="">
                          <table width="550" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" align="center" height="180">
                            <tr>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield1" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield2" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield3" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield4" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield5" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield6" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield7" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield8" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield9" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield10" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield11" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield12" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield13" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield14" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield15" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield16" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield17" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield18" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield19" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield20" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield21" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                              <td width="25" align="center" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="textfield22" style="width: 22px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;" maxlength="5">
                              </td>
                            </tr>
                            <tr>
                              <td height="160" rowspan="8">&nbsp;</td>
                              <td colspan="6" width="150" align="left" valign="bottom" height="20" class="brodtekstpositiv">Name
                              </td>
                              <td rowspan="8" height="160">&nbsp;</td>
                              <td colspan="6" width="150" align="left" valign="bottom" height="20" class="brodtekstpositiv">City/Town
                              </td>
                              <td rowspan="8" height="160">&nbsp;</td>
                              <td colspan="6" rowspan="7" width="150" height="140" align="left" valign="bottom" class="brodtekstpositiv">I
                                would like to make an inquiry on this order. The
                                inquiry is not binding and I accept that some
                                of the items might not be in store at the moment.<br>
                                <br>
                              </td>
                              <td height="160" rowspan="8" align="left" valign="bottom">&nbsp;</td>
                            </tr>
                            <tr>
                              <td colspan="6" width="150" align="left" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="name" style="width: 150px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;">
                              </td>
                              <td colspan="6" width="150" align="left" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="city/town" style="width: 150px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;">
                              </td>
                            </tr>
                            <tr>
                              <td colspan="6" width="150" align="left" valign="bottom" height="20" class="brodtekstpositiv">Company</td>
                              <td colspan="6" width="150" align="left" valign="bottom" height="20" class="brodtekstpositiv">Country
                              </td>
                            </tr>
                            <tr>
                              <td colspan="6" width="150" align="left" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="company" style="width: 150px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;">
                              </td>
                              <td colspan="6" width="150" align="left" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="country" style="width: 150px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;">
                              </td>
                            </tr>
                            <tr>
                              <td colspan="6" width="150" align="left" valign="bottom" height="20" class="brodtekstpositiv">Adress</td>
                              <td colspan="6" width="150" align="left" valign="bottom" height="20" class="brodtekstpositiv">Tel</td>
                            </tr>
                            <tr>
                              <td colspan="6" width="150" align="left" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="adress" style="width: 150px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;">
                              </td>
                              <td colspan="6" width="150" align="left" valign="bottom" height="20">
                                <input type="text" name="tel" style="width: 150px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;">
                              </td>
                            </tr>
                            <tr>
                              <td colspan="6" width="150" align="left" valign="bottom" height="20" class="brodtekstpositiv">Zip
                                code</td>
                              <td colspan="6" width="150" align="left" valign="bottom" height="20" class="brodtekstpositiv">E-mail
                              </td>
                            </tr>
                            <tr>
                              <td height="20" width="150" colspan="6" align="left" valign="bottom">
                                <input type="text" name="zipcode" style="width: 150px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;">
                              </td>
                              <td height="20" width="150" colspan="6" align="left" valign="bottom">
                                <input type="text" name="name5" style="width: 150px; height: 15px; font-size: 11px; font-family: verdana;">
                              </td>
                              <td width="150" height="20" colspan="6" align="left" valign="bottom">
                                <input type="submit" name="Submit" value="Submit">
                                <input type="reset" name="Reset" value="Reset">
                              </td>
                            </tr>
                          </table>
                        </form>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. januar 2004 - 21:00 #18
"Men af en eller anden grund bryder den, den yderste"? Hvad betyder det? Bliver den ydereste tabel større?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. januar 2004 - 21:02 #19
Forresten.. Officielt har <table>tag'et ikke en height parameter..
dvs <table ... height="180"> er forkert..
Avatar billede mason Nybegynder
26. januar 2004 - 21:19 #20
Ja, hvis jeg feks. sletter FORM'en og tabbellen deri, så ser mit site ud som det skal, så har det den rette højde i forhold til mit grafik osv.
Men ligse så snart jeg smider FORM'en med tabellen i, ind igen, så bryder den den yderste tabel. Så bliver mit site "strukket" - for højt. Som om at min form er for stor, men det er den ikke ifølge mine mål.

Det er som om den automatisk laver et vist mellemrum mellem mine tekstfelter. Jeg vil gerne have mellemrummet mindre. Både fordi det er pænere men også for at det overhovedet kan være i tabellen.......
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. januar 2004 - 21:26 #21
Vi fusker lige lidt :)

<form name="form1" method="post" action="" style="display: inline">
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. januar 2004 - 21:34 #22
hmm.. fusk og fusk.. det er bare CSS..
Avatar billede mason Nybegynder
26. januar 2004 - 21:36 #23
wow - It is working, baby!

Hvad er det der gør det?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. januar 2004 - 21:44 #24
Definitionen på "inline":
"The element will be displayed as an inline element, with no line break before or after the element"

Dvs, det er ikke nogen breaks/linlieskift før og efter elementet..
Avatar billede mason Nybegynder
26. januar 2004 - 21:49 #25
Fantastisk!
Du er skal have tusind tak for hjælpen - det er jeg meget taknemlig for :-)
Du har fået point, ikke.....
Kan du have en god aften
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. januar 2004 - 21:51 #26
Har fået points, og i lige måde..