Avatar billede rsd Nybegynder
25. januar 2004 - 16:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IIF function i MSSQL

Jeg har tidligere arbejdet meget med Access, hvor jeg kan bruge IIF til at afgøre om det er den ene eller den anden værdi der skal vises i en kolonne i et view.

F.eks. iif(isnull([pris]);0;[pris]) as nypris

Hvordan håndterer jeg tilsvarende i MSSQL??
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2004 - 16:44 #1
Se om ikke du kan finde hjælpen til CASE.

Men ovenstående kan klares ved
SELECT IsNull(Pris,0) as nyPris, hvis feltet er NULL bliver det til 0 ellers så tager den det der står i feltet.
Avatar billede rsd Nybegynder
25. januar 2004 - 18:11 #2
Tak Bertie det virker som du skriver, men det løser faktisk ikke mit problem, da eksemplet lige så godt kunne have set således ud: iif([Moms]=true;"Med moms";"Uden moms)) as Momstxt
Avatar billede rsd Nybegynder
25. januar 2004 - 18:17 #3
Undskyld Bertie, jeg skal læse alt hvad du skriver, jeg fik det til at virke med CASE.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2004 - 19:19 #4
Fint.