Avatar billede jjense21 Nybegynder
25. januar 2004 - 13:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Max antal filer i en enkelt mappe

Dav.
Jeg ville bare lige høre om der findes nogen øvre grænse for antallet af filer i en enkelt mappe.
Har selv et stort antal filer i en mappe, og oplever ofte explorer.exe fejl når jeg åbner denne mappe.

Jeg kører med filsystemet NTFS under Win XP
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
25. januar 2004 - 13:27 #1
Det eneste sted der burde kunne forekomme fejl skulle være hvis computeren ikke kan trække det m.h.t. RAM
Avatar billede hcma Novice
25. januar 2004 - 13:28 #2
har aldig oplevet begrænsninger der.
Men hvis du derimod har mange niveauer. Altså en mappe i en mappe i en mappe o.s.v. i 25 niveauer, kan du opleve fejl.
Men hvis bare er nede på f.eks. niveau 1-10 bør du ikke opleve nogle problemer.
Har du prøvet at kopiere alle filerne ind i en ny mappe og så slette den gamle ??
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
25. januar 2004 - 13:31 #3
jjense21...
Hvor mange filer snakker vi om...

Jeg har tidligere haft ca. 12.000 filer i en mappe på en gammel 400 mhz med win 98
Avatar billede hcma Novice
25. januar 2004 - 13:37 #4
det kunne jo også en systemfil som ikke har det for godt.
Dette skal kun benyttes, hvis du er helt lost:
SCANNING EFTER ØDELAGTE OG FEJLBEHÆFTEDE  SYSTEMFILER  SAMT REPARATION AF DISSE I WINDOWS-XP:
Gå i START -> KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk hellemrum efter sfc). Du skal have din XP-skive parat.
Og du skal desværre så have alle windows-updates lagt ind igen.

Eller SIDSTE UDVEJ: (en REPAIR, hvor du IKKE mister filer/data)
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Avatar billede jjense21 Nybegynder
25. januar 2004 - 13:42 #5
det drejer sig om ca. 5000 filer (ialt ca. 22 GB) der ligger i en mappe. Ingen underniveauer. De ligger på en ekstern disk der kører firewire.
Avatar billede hcma Novice
25. januar 2004 - 13:44 #6
Har du checket om alle ledninger og forbindelser sidder rigtigt??
Avatar billede hcma Novice
25. januar 2004 - 13:45 #7
Hvad sker der hvis de ligger på en anden disk  (ved godt det er tidsrøvende arbejde at overføre dem)
Avatar billede jjense21 Nybegynder
25. januar 2004 - 13:49 #8
Disken fungerer skam ok, og det er heller ikke altid at jeg oplever fejl.

Jeg har ikke plads til dem på en anden disk, så det kan jeg ikke forsøge. Nå, men vil lige prøve at se tiden an, inden jeg forsøger noget andet.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
25. januar 2004 - 13:51 #9
Har du prøvet www.windowsupdate.com
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2004 - 15:21 #10
Maximum number of files on an NTFS volume:
There is no limit to the number of files that can be stored in a folder.
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/windowsserver2003/proddocs/deployguide/sdccc_fsv_duel.asp
:-)
Avatar billede jjense21 Nybegynder
25. januar 2004 - 16:09 #11
Ok, så har jeg jo stadig et stykke vej :-)
Tak for svarene allesammen.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
25. januar 2004 - 16:12 #12
Tak for pointene
Avatar billede jjense21 Nybegynder
25. januar 2004 - 16:28 #13
Selv tak. Du fik nu ikke nogen, men det var udelukkende fordi jeg ville lukke spørgsmålet, og "tpo" var den eneste jeg kunne tildele pointene.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
25. januar 2004 - 16:52 #14
nå... det havde jeg slet ikke set...