Avatar billede cybergyf Nybegynder
24. januar 2004 - 15:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

At sortere efter et felt, der ikke vises

Jeg har følgende forespørgsel:

SELECT DISTINCT stat.* FROM main_status stat, content_forum forum WHERE stat.parent=$mid AND stat.statusgroup=8 AND forum.status=stat.status ORDER BY forum.created DESC

Denne viser navnene på nogle tråde i et forum. Trådenes navne er placeret i main_status. Nu vil jeg gerne have vist alle trådene sorteret efter, hvilken der sidst er lagt et indlæg i.

Det vil sige, at jeg finder alle forum indlæg og joiner dem med trådene, og så sorterer jeg outputtet efter indlæggenes oprettelsestidspunkt. (Indlæggene findes i content_forum).

Men dette virker ikke, der sorteres ikke korrekt, er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan dette kan komme til at fungere?

Mvh A
Avatar billede cybergyf Nybegynder
24. januar 2004 - 15:10 #1
Tilføjelse: Hvis jeg skriver

SELECT DISTINCT stat.*, forum.created c FROM main_status stat, content_forum forum WHERE stat.parent=$mid AND stat.statusgroup=8 AND forum.status=stat.status ORDER BY forum.created DESC

Så sorteres der rigtigt, men til gengæld returneres også en post for hver post i forum, men jeg vil gerne have en post for hver post i stat... og de skal være unikke...
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2004 - 15:42 #2
Prøv at bruge den sidste med GROUP BY stat.status
Avatar billede cybergyf Nybegynder
24. januar 2004 - 15:50 #3
Det fungerer desværre ikke... listen holder sig på de unikke poster fra main_status, men sorteringen er stadig mærkelig:

Hjemmesiden er fed
Seneste indlæg:  24.01.04 12:27

kan der kun være fire?
Seneste indlæg:  24.01.04 13:00

test
Seneste indlæg:  24.01.04 12:56

Abe
Seneste indlæg:  24.01.04 12:56

retsd
Seneste indlæg:  24.01.04 13:00

Koden ser nu således ud:

SELECT DISTINCT stat.*, forum.titel titel FROM main_status stat, content_forum forum WHERE stat.parent=$mid AND stat.statusgroup=8 AND forum.status=stat.status GROUP BY stat.status ORDER BY forum.created DESC
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2004 - 15:59 #4
Måske

SELECT DISTINCT stat.*, forum.titel titel, MAX(forum.created) sidste FROM main_status stat, content_forum forum WHERE stat.parent=$mid AND stat.statusgroup=8 AND forum.status=stat.status GROUP BY stat.status ORDER BY sidste DESC
Avatar billede cybergyf Nybegynder
24. januar 2004 - 16:10 #5
Det virkede sgu! :) dejligt, tak... du kan jo lige sende det som svar, så du kan få nogle point...
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2004 - 17:58 #6
Så er der et svar her.
Avatar billede cybergyf Nybegynder
25. januar 2004 - 10:37 #7
Er dit svar accepteret nu? Den giver ikke rigtig noget respons, når jeg trykker på knappen...
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2004 - 10:44 #8
Du skal vælge mit navn i listen selvom der ikke er andre, der har svaret. Det har drillet mange.
Avatar billede cybergyf Nybegynder
25. januar 2004 - 10:47 #9
Ok, intuitivt nok :) Værs'go og tak...