Avatar billede martin19 Nybegynder
23. januar 2004 - 20:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Konstant genstartning af windows xp

Hej.
Jeg har et mega problem med min pc. Det startede sådan her jeg har altid kørt med FAT32 på min 60 gb harddisk til win xp, som var delt op i 7 gb til win xp og 49 gb til spil, prog. osv, så tænkte jeg en dag at jeg ville formaterer den til NTFS for det kører jeg med på min 120 gb, så det gjorde jeg så og installeret win xp på den igen, men jeg har ikke delt den op igen. Det kørte også fint nok, jeg fik installeret drivere til bundkort, netkort, usb, grafikkort osv. Så lige pludselig begynder den så at komme med den meddelelse genstarter om 60 sek, så lader jeg den genstarte og tænkter med det samme virus, den bliver ved med at genstarte det er et held hvis den bare kan kører i 2 min uden den genstaerter jeg har íkke engang været på nettet fra den pc og heller ikke sat det op, så jeg kan ikke for hvordan den virus hvis det er en virus kan være der når jeg lige har formateret den var der ikke før jeg formaterede den. Jeg har så tjekket med antivirus programmer norton antivirus 2003 og speciele programmer til de orme-vira, men uden held den fandt ikke noget. Noger der har et forslag?

Mit system:

Asus A7N8X Deluxe
Xp2000+
Seagate 60 gb 2 mb
Seagate 120 gb 8 mb
256 mb pc2100 hynix ddr
Asus V7700 GTS Geforce 2 32 mb

M.v.h
Martin Holm-Iversen

Spørg hvis der er andre oplysninger i skal bruge!
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. januar 2004 - 20:36 #1
Skal bruge den præcise meddelelse du får når den vil genstarte om 60 sekunder.
HVIS der er en orm, kan du prøve at fixe den med http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=e70a0d8b-fe98-493f-ad76-bf673a38b4cf
Avatar billede zhark Nybegynder
23. januar 2004 - 20:54 #2
Efter som du lige har været igennem en install. ville jeg da omgående slette alt (igen) og foretage en ny install, du kan jo ikke miste andet end tid, og det forekommer mig der er sket noget under den første installation, som mest nærliggende :)
Avatar billede zhark Nybegynder
23. januar 2004 - 20:59 #3
PS.: Må lige sige at jeg bestemt ville dele disken igen ca. 15/45 eller 25/75%
Hvis der går kuk i systemet mister du jo ikke data på den større del.
Avatar billede martin19 Nybegynder
23. januar 2004 - 21:19 #4
Jeg har formateret 3 gange efterfølgende uden det hjalp, jeg kan ikke en gang opdatere mit windows uden den vil genstarte
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. januar 2004 - 21:22 #5
martin19> den feedback var desværre for vag, så jeg gentager: "Skal bruge den præcise meddelelse du får når den vil genstarte om 60 sekunder.
HVIS der er en orm, kan du prøve at fixe den med http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=e70a0d8b-fe98-493f-ad76-bf673a38b4cf "
Avatar billede bredker Nybegynder
23. januar 2004 - 21:23 #6
hent opdateringerne her og læg dem på en cd
http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84
pil netstikket ud  og sæt det først i igen når du har opdateret , så skulle du være rimelig sikret
Avatar billede hcma Novice
24. januar 2004 - 01:10 #7
martin19>>> som John Stigers skriver, er vi nødt til at have den nøjagtige fejlmeddelelse for at kunne indkredse hvad der er galt.
Men ud fra de nævnte 60 sek. kan det måske være en af Blaster-varianterne og så skulle fejlmeldingen sige noget med der er fundet en fejl i RPC (Remote Procedure Call) og at maskinen lukker ned om 60 sek.
Og det bliver den så ved med igen og igen og ......
Men vi kan ikke være sikker, så du er altså nødt til at komme med den rigtige ordlyd.
Avatar billede martin19 Nybegynder
24. januar 2004 - 10:54 #8
Den skriver:

Lukning af system
Systemet er ved at lukke. Gem alt igangværende arbejde, og log af.
Windows skal genstarte fordi, tjenesten Remote Procedure Call (RPC) sluttede uventet.
Ændringer som ikke er gemt, vil gå tabt.
Lukningen er iværksat af NT AUTHORITY\SYSTEM
Avatar billede hcma Novice
24. januar 2004 - 12:14 #9
så er det temmelig sikkert Blaster
Benyt John Stigers link fra kl. 23/01-2004 20:36:36
Og derefter kører du en Windows-update, som lukker for den åbne port (DCOM)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. januar 2004 - 12:52 #10
martin19> for at kunne få hjælp, er du nødt til at være lidt mere på dupperne og læse samtlige indlæg samt give respons på disse - har du f.eks. overhovedet prøvet mit forslag kl. 20:36:36 ????
Avatar billede zhark Nybegynder
25. januar 2004 - 19:38 #11
Man kan da kun ønske bredker tillykke med point's, men hvad hulen det sendes som svar og har med sagen at gøre ligger hen i det uvisse :)
Avatar billede martin19 Nybegynder
26. januar 2004 - 06:23 #12
Ja undskyld i har alle været til stor hjælp, men det forslag bredker kom med hjalp da jeg først fik opdateringer kørt ind kom lukning af system mere og så fik jeg da også lige lukket for DCOM porten, tak for hjælpen alle sammen.