Avatar billede marcus25 Nybegynder
23. januar 2004 - 14:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Replace-funktion virker ikke i Access97?

Hej

Jeg har en funktion i MS Access 2000 der benytter Replace("StrengmedÆØÅ", Chr$(145), Chr$(230))!

Men funktionen fungerer ikke i Access97. Er der en anden måde man kan gøre dette i Acces97???
Avatar billede mugs Novice
23. januar 2004 - 14:48 #1
Hvilken fejl får du?
23. januar 2004 - 14:48 #2
Jeg har selv lavet denne, som gør det samme<.

Public Function Replace(Streng As String, Find As String, Erstat As String) As String
    On Error Resume Next
    Dim Pos As Integer, findpos As Integer
    Dim tmpStr As String
    Pos = 1
    If Len(Streng) = 0 Then
      Replace = Streng
      Exit Function
    End If
    tmpStr = Streng
    Do
        findpos = InStr(Pos, tmpStr, Find)
        If findpos <> 0 Then
            tmpStr = Left(tmpStr, findpos - 1) & Erstat & Mid(tmpStr, findpos + Len(Find))
            Pos = Pos
        Else
            Pos = Pos + 1
        End If
    Loop Until Pos = Len(Streng)
    If Err Then
      Replace = Streng
    Else
      Replace = tmpStr
  End If
End Function
Avatar billede marcus25 Nybegynder
23. januar 2004 - 15:28 #3
Tak for ovenstående men den virker ikke på Replace1(res, ".", ","), hvor res er et decimaltal (jeg har udskiftet stringtypen til variant), men så går det hele ned??

Fejlen på startproblemet var sub/procedure ej defineret!
Avatar billede fynbohans Nybegynder
24. januar 2004 - 16:36 #4
Funktionen virker ikke fordi den forventer en variabel af typen String (ikke Variant).
Du skal bruge en C-funktion, som konverterer tal til "String" , CSng(Single) eller
CDbl(Double) for decimaltal.
Så vidt jeg erindrer fandtes REPLACE slet ikke i Access97. Access tror derfor du mener en sub/procedure.
Avatar billede marcus25 Nybegynder
24. januar 2004 - 21:52 #5
Tak for hjælpen! Jeg fik nu funktionen til at virke på både tal og strengudtryk - jeg skulle blot huske at få skiftet alle strings med variant.