Avatar billede termie Nybegynder
23. januar 2004 - 12:44 Der er 4 kommentarer

RegExp object problemer med pattern

Hej Eksperter

Jeg er ved at lave en domænesøger og bruger RegExp objektet til at checke domænenavne med. Jeg bruger nedenstående pattern og den virker godt - lidt for godt.

reg.Pattern = "^([a-åA-Å0-9\-]{1,63})$"

Den accepterer:

Nummeriske og alfanummeriske værdier(det er ok), men den sidste skulle acceptere en bindestreg og KUN en bindestreg, men den acceptere bl.a. også underscore, backslash, |(lodret streg) osv.

Hvad gør jeg forkert, på forhånd tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. januar 2004 - 12:51 #1
reg.Pattern = "^([a-zæøåA-ZÆØÅ0-9\-]{1,63})$"
Avatar billede termie Nybegynder
23. januar 2004 - 12:57 #2
Fantastisk, det virker - og selvfølgelig - jeg var forblændet af at lede efter fejlen et forkert sted.

Smid et svar og du får pont
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. januar 2004 - 12:59 #3
Tak, jeg samler ikke på point. Du har set hvorfor, men ellers skal man lige kigge
i tegnsættet for ISO-8859-1 for at finde forklaringen ;)
Avatar billede termie Nybegynder
23. januar 2004 - 13:08 #4
Ja men så vil jeg sige tusind tak for hjælpen.