Avatar billede skaarup Nybegynder
24. januar 2001 - 13:38 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Baggrundsbillede, der ikke står side om side.

hvordan kan man sætte et baggrundsbillede ind i en html side, så det ikke kommer til at stå side om side? Lige nu har jeg sat billedet i en table, men så kan man jo ikke skrive henover det.
What do I do?  (udover at lave billedet  så stort, at det kun kan være på siden én gang)
Avatar billede parazite Nybegynder
24. januar 2001 - 13:40 #1
Erhm... ved at smide det i en tabel kan du da sagtens skrive på det. Du sætter det bare ind som background=\"pic.jpg\" :o)
Avatar billede parazite Nybegynder
24. januar 2001 - 13:42 #2
Du kan så senere løbe ind et problem, da din text måske ikke bliver ligeså bred som dit baggrundsbillede, og så vil Netscape tilpasse tabellen til texten uden at tage hensyn til baggrundsbilledet. Dette løser du ved at smide en transparent gif på 1 * 1 ind i din tabel og give den tagsne height=\"1\" width=\"breddenpåditbaggrundsbillede\". Vupti! :o)
Avatar billede drean Nybegynder
24. januar 2001 - 13:42 #3
Med lidt CSS forhindre du at baggrunds billedet gentager sig.

<style>
body{background-image : url(billeder/baggrund.gif); background-repeat : no-repeat;}
</style>

Avatar billede prodic Mester
24. januar 2001 - 13:43 #4
Avatar billede tha_demon Nybegynder
24. januar 2001 - 13:44 #5
Det kommer an på hvilket program du bruger til at lave din side i.

-Tha Demon-
Avatar billede parazite Nybegynder
24. januar 2001 - 13:44 #6
drean : Mener da ikke NS 4 understøtter den der?
Avatar billede drean Nybegynder
24. januar 2001 - 13:45 #7
NS 4 understøtter næsten ikke CSS, man kan jo ikke blive ved med at tage hensyn til at ns4 ikke overholder de standarder som nu en gang er sat :)
Avatar billede drean Nybegynder
24. januar 2001 - 13:45 #8
Men har ikke testet den...i NS 6 virker den da.
Avatar billede prodic Mester
24. januar 2001 - 13:46 #9
Lige en kommentar til mit indlæg :
This script is designed to be completely cross-browser friendly. What this means is that you can by all means specify a \"regular\" background image to be used for surfers using browsers other than IE 4 and NS6 to view. Just use the good old background attribute of the <body> tag to specify this alternate background image.

Avatar billede prodic Mester
24. januar 2001 - 13:48 #10
Avatar billede skaarup Nybegynder
24. januar 2001 - 14:08 #11
Mange tak prodic. Dit sidste link var lige det, jeg skulle bruge.