Avatar billede doessing Nybegynder
24. januar 2001 - 13:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Grafikproblem

Jeg har købt en ny AMD Thunderbird 950 mhz på et ATA266 bundkort med 128mb SDram og et Elsa Erazor TNT2 M64 grafikkort.
Men jeg oplever at grafikken \'hakker\' i 3D-spil såsom Hitman og Quake2.
Jeg har selvfølgelig prøvet diverse indstillinger - men uden held.
Hitman kører med OpenGL og Quake med Default OpenGL.
Er der nogen gode ideer til hvad der kan være galt?
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
24. januar 2001 - 13:43 #1
Har du opdateret Via 4 i 1 driveren?
Avatar billede doessing Nybegynder
24. januar 2001 - 13:47 #2
Sorry - jeg er ikke klar over hvad det er ?
Avatar billede tha_demon Nybegynder
24. januar 2001 - 13:48 #3
Prøv at gå på AMD´s hjemmeside og find en patch (hvis der er kendte problemer og der er lavet en patch ). Jeg har faktisk samme problem med min AMD processor.

-Tha Demon-
Avatar billede doessing Nybegynder
24. januar 2001 - 13:54 #4
Har just været på AMD\'s site - der var ikke umiddelbart nogen hjælp af finde.
Jeg kører iøvrigt Windows ME på computeren - hjælper det?
Avatar billede lassebm Nybegynder
24. januar 2001 - 14:13 #5
ME, nej det er noget skidt. Men det burde ikke rigtig være problemet! Og så er M64 heller ikke det vildeste gfxkort, faktisk det det 2. mindste i TNT2 klassen.
Men okæ du brude kunne køre det alligevel!

Amdk6 og amdk6-2 processoren har et problem med at arbejde sammen med tnt/tnt2 chippene og tager derfor meget af ydelsen ud af gfxkortet! Ved ikke om det også er tilfældet med Thunderbird. Men jeg TVIVLER!
så prøv derfor lige det her først! =)

installer directx 8.0
installer de nyeste drivere til dit gfxkort (prøv detonator driveren fra Nvidia. (www.nvidia.com)

/Zyphon