Avatar billede pabloj Nybegynder
23. januar 2004 - 10:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Celleformatering med Hyperlink

Hej.
Jeg er novice i vde og formler.
Jeg har dog fået strikket noget brugbart sammen, men har et lille problem.
Jeg formaterer en celle med farve med et hyperlink, det virker også, men cellen skal blive normal igen når jeg forlader den.
Jeg gør det med denne:Private Sub Worksheet_FollowHyperlink(ByVal Target As Hyperlink)
ActiveCell.Select
Selection.Interior.ColorIndex = xlColor1
End Sub
Hvordan vender jeg tilbage.

Jes
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2004 - 20:37 #1
Der er ingen Mouse on/out/over events i Excel VBA.

Det bedste jeg kan foreslå er at du opretter en Worksheet_change event der ændrer
farven på cellen.

f.eks:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
  [B6].Interior.ColorIndex = xlColorNone
End Sub

Hvor B6 er cellen med hyperlinket.
Avatar billede pabloj Nybegynder
01. februar 2004 - 00:15 #2
Tak for det

Jes
03. februar 2004 - 09:53 #3
pabloj> lukker du ikke spørgsmålet!
Avatar billede pabloj Nybegynder
03. februar 2004 - 19:43 #4
Nu har jeg også idag trykket på "Accepter" knappen, men der sker ikke noget, hvorfor?

Jes