Avatar billede guldfelt Nybegynder
22. januar 2004 - 23:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skærmen går slukker i stedet for at sætte opløsningen ned

Hej
Min skærm slukker (standby) hvis jeg kører et spil der kræver mindre opløsning.
Jeg kører normalt med 1280x1024 opløsning. Når computeren prøver automatisk at sætte opløsningen ned går skærmen ud. Og det er nødvendit at boote computeren.
Hvis opløsningen er sat til ex 800x600 virker alt som det skal.
Jeg mener jeg har de nyeste drivere til både skærm og skærmkort.

System: rimlig ny maskine: win xp, "asus v9560/TD 256 geforceFX 5600" grafikkort, Videoseven n95s skærm (ca 2 år gammel)

Er der nogle bud på hvad der kan være galt?
Avatar billede guldfelt Nybegynder
22. januar 2004 - 23:26 #1
Og for resten: Alt hvad der hedder dvale, pauseskærm strømspare osv er slået fra.
Avatar billede denmark77 Nybegynder
22. januar 2004 - 23:34 #2
har du den internationale fra nvidia (brug for gudskyld ikke detornator driver)
virker ikke rigtigt (nvidia snyder!!!!!)

Nvidia.com finder du den jeg for moder du har winxp dk pro!!!
Avatar billede serverservice Praktikant
23. januar 2004 - 00:30 #3
Der findes et tool til win2k som kan klare den opgave det hedder nvrefreshtool - måske det også findes til xp?
Avatar billede serverservice Praktikant
23. januar 2004 - 00:32 #4
Avatar billede guldfelt Nybegynder
23. januar 2004 - 09:01 #5
Jeg har Win XP DK pro. Og jeg tror jeg har nvidia (jeg sidder ved en anden comp lige nu :o)). Jeg ved ikke om det er detornator driver??
Jeg afprøver det nvrefreshtool så snart jeg har tid.
Tak for svarende - jeg vender tilbage med point :o)
Avatar billede guldfelt Nybegynder
29. januar 2004 - 09:09 #6
Det har taget sin tid - men sådan er det altid ikk :o)

Jeg har experimenteret (meget) med NVRefreshTool men kan ikke få det til at virke ordenteligt på min computer. Så det er røget ud igen.
Jeg har fået opdateret XP'en og har geninstalleret skærmkortet. Det sidste ser ud til at have hjulpet.
Det kan nu skifte automatisk mellem alle opløsninger.
Men det virker som om at enten skærmkortet eller processeren er blevet sløvere?
Så et problem er blevet byttet ud med et andet.
Det kan være win2000 (som jeg tidlere har kørt) vs XP der gør det? Har I nogen erfaring med det??
Eller kan man accelerere skærmkortet med et eller andet fixs program?

Og så er der kun tilbage at sige: Kom med et svar så I kan få jeres point
Avatar billede serverservice Praktikant
29. januar 2004 - 11:33 #7
jeg springer over, har jo ikke givet et svar du kunne bruge.
Hvis du har directx kan du teste din 3dgrafik med dxdiag. Måske skal du opgradere det til ver. 9.0. Jeg har ikke andre forslag.
Avatar billede guldfelt Nybegynder
29. januar 2004 - 12:55 #8
Jeg har directx ver 9.0b (den nyeste) og har været igennem dxdiag. Det skulle virke.