Avatar billede ff Nybegynder
22. januar 2004 - 14:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rediger og slet

Jeg har problemer med en form, har fået "opret delen" at fungere men mangler rediger og slet. Se spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/455162

Jeg paster her koden til rediger og slet:

Response.Redirect "opret.asp"

end if

elseif strMode = "ret" then

if Session("Brugeradgang") = True then

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
Conn.Open DSN

strQuery = "SELECT * FROM news WHERE id = " & Request.Querystring("news_id") & ""
Set rs = Conn.Execute(strQuery)
%>
<form method="POST" action="?mode=rettet&news_id=<% Response.Write Request.Querystring("news_id") %>">
<div align="center">
  <center>
<table border="0" width="500" cellspacing="0" cellpadding="2">
  <tr>
    <td width="100%" style="border: 1 solid #000000" bgcolor="#BECACD"><font face="verdana" size="1"><b>Redigere:</b> <%=rs("overskrift").Value %></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="100%" style="border-left: 1 solid #000000; border-right: 1 solid #000000; border-bottom: 1 solid #000000" bgcolor="#DCE2E4">
      <table border="0" width="100%" cellpadding="0">
        <tr>
          <td width="16%"><font face="verdana" size="1"><b>Overskrift</b></font></td>
          <td width="84%"><font face="verdana" size="1">
    <input type="text" name="overskrift" size="62" style="font-size: 8pt; font-family: Verdana; border: 1 solid #000000" value="<%=rs("overskrift").Value %>">
    </font>
          </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="16%"><font face="verdana" size="1"><b>Tekst</b></font></td>
          <td width="84%"><textarea rows="16" name="tekst" cols="61" style="font-size: 8pt; font-family: Verdana; border: 1 solid #000000"><%=rs("tekst").Value %></textarea></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="16%"><font face="verdana" size="1">&nbsp;</font></td>
          <td width="84%"><font face="verdana" size="1">
    <input type="submit" value=" Ret " name="B1" style="background-color: #DCE2E4; font-size: 8pt; font-family: Verdana">
    </font>
          </td>
        </tr>
      </table>
    </td>
  </tr>
</table>
  </center>
</div>
</form>
<br>
<%
rs.Close
Conn.Close
Set Conn = Nothing
Set rs = Nothing

end if

elseif strMode = "rettet" then

if Session("Brugeradgang") = True then

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Update news set overskrift= '" & Request.Form("overskrift") & "' , tekst= '" & Request.Form("tekst") & "' Where id = " & Request.Querystring("news_id") & ""
Conn.Execute(strSQL)

Response.Redirect "?"

rs.Close
Conn.Close
Set Conn = Nothing
Set rs = Nothing

end if

elseif strMode = "slet" then

if Session("Brugeradgang") = True then

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Delete from news where id = " & Request.Querystring("news_id") & ""
Conn.Execute(strSQL)

Response.Redirect "?"

rs.Close
Conn.Close
Set Conn = Nothing
Set rs = Nothing

end if

else

if Session("Brugeradgang") = True then

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
Conn.Open DSN

strQuery = "SELECT * FROM news Order By id Desc"
Set rs = Conn.Execute(strQuery)
%>
<div align="center">
  <center>
<table border="0" width="500" cellspacing="0" cellpadding="4" style="border: 1 solid #000000">
  <tr>
    <td width="15%" bgcolor="#BECACD"><font face="verdana" size="1"><b>Dato</b></font></td>
    <td width="45%" bgcolor="#BECACD"><font face="verdana" size="1"><b>Overskrift</b></font></td>
    <td width="30%" bgcolor="#BECACD"><font face="verdana" size="1"><b>Skrevet af</b></font></td>
    <td width="5%" bgcolor="#BECACD"><font face="verdana" size="1">&nbsp;</font></td>
  </tr>
  <% Do While Not rs.EOF %>
  <tr>
    <td width="15%" style="border-top: 1 solid #000000" bgcolor="#DCE2E4"><font face="verdana" size="1"><%=rs("dato").Value %></font></td>
    <td width="45%" style="border-top: 1 solid #000000" bgcolor="#DCE2E4"><font face="verdana" size="1"><%=rs("overskrift").Value %></font></td>
    <td width="30%" style="border-top: 1 solid #000000" bgcolor="#DCE2E4"><font face="verdana" size="1"><%=rs("forfatter").Value %></font></td>
    <td width="5%" style="border-top: 1 solid #000000" bgcolor="#DCE2E4"><font face="verdana" size="1"><b><a href="?mode=ret&news_id=<%=rs("id").Value %>">Ret</a></b></font></td>
    <td width="5%" style="border-top: 1 solid #000000" bgcolor="#DCE2E4"><font face="verdana" size="1"><b><a href="?mode=slet&news_id=<%=rs("id").Value %>">Slet</a></b></font></td>
  </tr>
  <%
  rs.MoveNext
  Loop
  %>
</table>
  </center>
</div>
<% end if

rs.Close
Conn.Close
Set Conn = Nothing
Set rs = Nothing

end if
%>

<%
strMode = Request.Querystring("mode")

if strMode = "login" then

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
Conn.Open DSN

strBrugernavn = Trim(Replace(request.form("brugernavn"),"'","''" ))
strAdgangskode = Trim(Replace(request.form("adgangskode"),"'","''" ))

SQL = "SELECT * FROM admin where brugernavn = '" & strBrugernavn & "' AND adgangskode = '" & strAdgangskode & "'"
Set rs = Conn.Execute(SQL)

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then

Session("id") = rs("id").Value
Session("forfatter") = rs("forfatter").Value
Session("email") = rs("email").Value
Session("Brugeradgang") = True

Response.Redirect "?"

else
%>
<p align="center"><font face="verdana" size="1">Du er ikke logget på.<br>Har du indtastet brugernavn og adgangskode forkert? </font></p>
<%
end if

%>

<%
strMode = Request.Querystring("mode")

if strMode = "logud" then

Session.Abandon
Response.Redirect "?"

end if
%>
<p align="center"><font face="verdana" size="1"><a href="opret.asp?mode=opret">Opret nyhed</a> - <a href="opret.asp?mode=logud">Log ud</a> - <a href="#" OnClick="java script:history.go(-1)">Back</a></font></p>
</body>

</html>
Avatar billede soes Nybegynder
22. januar 2004 - 18:51 #1
okok, det er altid rart med lidt kode, men det er meget bedre med en fejlbeskrivelse så man kan se hvad der går galt ;)

Kan du ikke komme med sådan en
Avatar billede ff Nybegynder
22. januar 2004 - 20:50 #2
Jeg har fået en form at fungere så man kan få et billede samman med en tekst.
Så man kan sige at jeg kan "oprette" men ikke redigere og slette.
Se også http://www.eksperten.dk/spm/455162
Avatar billede ff Nybegynder
27. januar 2004 - 23:39 #3
lukker