Avatar billede madsbirk Nybegynder
22. januar 2004 - 08:27 Der er 12 kommentarer

Kan HTTP_REFERER slåes til og fra på en Apache ?

Hej

Jeg kan ikke få min Apache 2.0.43 til at leverer HTTP_REFERER, kan man styrer om Apache skal leverer denne service ? (Hvis ja hvordan ?)

På forhånd tak !
/Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2004 - 08:33 #1
HTTP Referrer er noget som browseren sender. Ikke serveren.

Det eneste Apache kan er at logge den eller ikke logge den.
Og det styrer du i httpd.conf direktiv CustomFormat (og LogFormat).
Avatar billede madsbirk Nybegynder
22. januar 2004 - 08:51 #2
Hvordan kan det så være at jeg kan modtage HTTP_REFERER info fra en anden Apache på samme lokal net ? (men den samme browser)
Bliver det sendt over en spicial port ? Eller hvordan bliver det sendt ?

/Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2004 - 09:55 #3
HTTP Refeerer er noget som browseren sende med requesten. Det er er en
HTTP header i requesten.

Og det eneste Apache kan gøre er at logge den i access log eller ej.
Avatar billede madsbirk Nybegynder
22. januar 2004 - 12:50 #4
Ok, så er jeg med, men der er noget jeg ikke helt forstår.

Jeg har en Apache på min AS400 og jeg har en Apache på min Windows, på begge to har jeg lavet det samme link til en helt anden Windows masikine. (IIS)
Hvis jeg kalder sitet på min AS400 maskine og klikker på linket, får jeg ingen HTTP Refeerer med, men hvis jeg kalder sitet på min Windows maskine og klikker på et tilsvarende link (Til IIS) kommer HTTP Refeerer med. (Jeg bruger hele tiden den samme browser og det hele sker på mit interne net, så der er ingen Firewall imellem.)

Er der nogen der har en ide ?

/Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2004 - 12:53 #5
Hvordan ser du at den er med og ikke med ?

Det er ikke bare forskellig logging i de 2 Apache ?
Avatar billede madsbirk Nybegynder
22. januar 2004 - 13:00 #6
Jeg har lavet et lille CGI script som ser sådan ud:

#!G:\perl\bin\perl.exe
use CGI qw/:standard/;
print "Content-type: text/html\n\n";
$url = $ENV{'HTTP_REFERER'};
print "<br>REF: $url";
exit;

/Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2004 - 13:05 #7
Er der firewall imellem browser og den som ikke ser HTTP_REFERER ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2004 - 13:05 #8
Eller proxy server ?
Avatar billede madsbirk Nybegynder
22. januar 2004 - 13:06 #9
Nej.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2004 - 13:42 #10
Hm. Mystisk.
Avatar billede madsbirk Nybegynder
22. januar 2004 - 13:54 #11
Ja, men nu ved jeg da det ikke har noget med min Apache server, på min AS400 at gøre, så må jeg jo til og se hvad der ellers kan blokerer for HTTP REFERER.

/Mads
Avatar billede madsbirk Nybegynder
23. januar 2004 - 09:09 #12
Jeg har nu prøvet at lave de samme kald med min Mozilla og nu virker det lige pludselig !

Har IE (Version 6.0.2800.1106) en bug, eller der noget jeg kan gøre for at få det til at virke ?

/Mads