Avatar billede sarcar Praktikant
21. januar 2004 - 20:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flere domæner på surftown

Har nogen erfaringer med at have flere domæner hos surftown?

Hvis man har domæner i forvejen hos firmaer der giver DNS-administration, kan man så bruge dem uden at skulle bruge "frames" i en "maskeret" løsning?

Kan man ubegrænset skifte domænerne ud, hvis man har købt f.eks. 5 domæners administration? (altså uden at skulle betale 25 kr. hver gang)

Understøtter surftown xml (vil gerne lave RSS-feeds)?
Avatar billede bacardil Nybegynder
22. januar 2004 - 00:18 #1
Hvis du sætter domænet til at pege på deres webserver, så vil du ikke ende i frames ting.

Omkring med det med ekstra domæner, så kan du i hvertfald gøre det hos www.d-hosting.dk, med mulighed for at skifte dem ud og indsætte nye uden det koster gebyr. Så mon ikke hos surftown også.

Men ellers prøv at skrive til dem.. De vil kunne hjælp :)
Avatar billede spontek Nybegynder
22. januar 2004 - 12:12 #2
Barcardil: Er du bekymret for om han forbliver kunde hos dig siden du er begyndt at anbefale D-hosting?
Avatar billede castillo Nybegynder
22. januar 2004 - 13:33 #3
Mener jeg læste et sted at d-hosting lige har været nede i 20 timer!!! Tror jeg ville foretrække surftown så :-D
Avatar billede spontek Nybegynder
22. januar 2004 - 13:42 #4
Det har de også lige, og vi kan kun oprette ét ekstra domæne pr. webhotel og så skal man selv styre dns andet sted.
Avatar billede sarcar Praktikant
22. januar 2004 - 14:18 #5
Min overvejelse står lige nu mellem at opretter enkelte webhoteller til mine domæner hos http://www.1go.dk/webhotel/ eller købe et 400 MB hotel hos http://www.surftown.dk/. Jeg ved så bare ikke om det er muligt at udskifte domænerene hvis man skulle få lyst til det, ud at det koster noget. Har fået følgende svar i en mail, som ikke gør mig så meget klogere:

"Du skal selv sørge for at ved flytning af et domæne
at nameserverne peger på dit webhotel hos surftown.
Hvis du selv flytter domænerne er der ingen
omkostninger herved."

Betyder det at man bare skal skifte navneserverne ud med surftowns hos sin domæneudbyder? Skal der ikke ændres i tilknytningen på webhotellet?

Hvis domænerne fungere 100 % hos surftown, så er det meget fedt hvis man har friheden til at skifte dem ud, og man slipper derved for oprettelsesgebyret hos eksempelvis 1go.
Avatar billede spontek Nybegynder
22. januar 2004 - 15:33 #6
Jeg har ikke brugt Surttown, men jeg har pt. tre hoteller hos 1go, og der kommer flere til fordi de er gode, men ja, det er trist med de store gebyrer for oprettelse.
Avatar billede cohen Nybegynder
24. januar 2004 - 14:10 #7
castillo det lyder som om du tror det ikke kan ske hos surftown, det kan ske for alle.
anyway
http://www.d-hosting.dk/status.php

så slipper man da for at betale 149 i oprettelse hos 1go.
lækkert
Avatar billede nardus Nybegynder
03. september 2004 - 20:14 #8
Jeg kører p.t. med 5 domæner hos Surftown, og jeg har p.t. ikke haft problemer med at skifte dem ud. Det gøres ved at jeg først opretter domænet hos Surftown hvorefter jeg manuelt redelegerer direkte fra DK Hostmasters side. Derefter er det bare at vente og i løbet af godt 24 timer, kører webhotellet. Det foregår på samme måde, når jeg flytter et domæne væk fra Surftown bare med modsat fortegn. Når der er ændret navneservere væk fra Surftown, kan man bare slette domænet fra Surftown uden konsekvenser for den nye placering.

Så længe du selv sørger for at redelegere via DK Hostmaster er det gratis hos Surftown.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2006 - 10:08 #9
Forestil dig, at du bestiller, betaler og overnatter EN
nat på hotel. Og når du checker ud om morgenen kræver hotellet,
at du skal betale for EN HEL EKTRA nat!!!
Du opsagde jo ikke værelset TO TIMER før du spiste morgenmad og checkede ud.

Betingelserne hos Surftown er simpelthen urimelige, hvis ikke ulovlige i.h.t. markedsføringsloven.
http://www.domstol.dk/media/-300011/files/v003003_og_v003103.pdf
Avatar billede nardus Nybegynder
19. maj 2006 - 13:26 #10
Slikmund: Det har vist ikke så meget med emnet at gøre. Det lyder umiddelbart til, at du har glemt at læse betingelserne for brugen af Surftown, og så er det selvfølgelig rigtig surt at opdage, at man ikke bare kan slippe ud af sin kontrakt. Sådan er det at drive forretning, og jeg kan overhovedet ikke se, at der skulle være problemer i det. jeg synes også, at sagen med ViaSat har været at skyde langt over målet. Selvfølgelig kræver de en binding på det produkt, de leverer, når du enten får det meget billigt eller får et produkt med oveni prisen (som eksempelvis hos ViaSat).

Det samme har jo gjort sig gældende for forsikringer indtil for ganske få måneder siden. Det er nu lavet om, så du kan opsige dine forsikringer med en måneds varsel på langt de fleste forsikringer. Problemet er bare, at du reelt set kommer til at betale mere, hvis du benytter dig af dette - dels fordi forsikringsselskaberne sætter præmien højere, jo kortere opsigelsesfrist, du har, og dels fordi du skal betale en ny afgift til staten hver gang, du skifter selskab.

Drop klynkeriet og skift til et andet webhotel, der ikke har sådanne betingelser, når du kan komme ud af din kontrakt med Surftown. Jeg er rigtig glad for Surftown, da de giver nogle rigtig gode muligheder for brugen af sit webhotel, som mange andre udbydere ikke tilbyder. Og så er det billigt.