Avatar billede telep Nybegynder
21. januar 2004 - 19:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Brænde en film med AC3 lyd som VCD

Ja som overskrifter siger, så har jeg en film som er med AC3 lyd som jeg gerne vil have brændt som VCD. Så vidt jeg har forstået skal den konverteres til MPEG layer 2? lyd?

Men hvordan gør jeg det?
Avatar billede norbert Nybegynder
21. januar 2004 - 19:28 #1
Hvis du bruger tmpenc til at konvertere til VCD, bliver lyden også konverteret til mp2 som det også hedder.
http://www.digitalempire.frac.dk/
Her kan du helt sikkert finde en guide som passer til dig.
Norbert.
Avatar billede telep Nybegynder
21. januar 2004 - 19:51 #2
nej!
Avatar billede norbert Nybegynder
21. januar 2004 - 19:53 #3
OK - det var bare et forslag - men du kan ikke få AC3-lyd med over i VCD - eller for den sags skyld SVCD.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
21. januar 2004 - 19:54 #4
Avatar billede the-machine Nybegynder
21. januar 2004 - 20:22 #5
Jeg kan lige indskyde, at tmpenc virke upåklageligt til konvertering. også når lyden er AC3 encodet..... dette er ihvertfald min erfaring.
ellers kan man jo bruger virtualdub eller nandub og gemme lyden som en wav fil. så er man ligesom over det problem.

Marvel
Avatar billede norbert Nybegynder
21. januar 2004 - 20:26 #6
Jo Jo, men hvis du brænder den som VCD med ac3-lyd kan du ikke få den til at afspille på den DVD, hvilket vel er meningen. Selvfølgelig kan du lave wav-lyd ud af den, men det øjeblik den skal laves til vcd, er den i mp2 - eller mpeg layer 2, som er fuldstændig det samme.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
21. januar 2004 - 20:27 #7
Men telep mener åbenbart ikke det kan lade sig gøre, siden han afviser mit svar.
Avatar billede the-machine Nybegynder
21. januar 2004 - 20:40 #8
hmmmmm. så kan han jo prøve eo-video..... den kan også..... man skal selvfølgelige huske at installere codexet... :-)

Marvel
Avatar billede henninga Novice
21. januar 2004 - 23:44 #9
Den korrekte betegnelse for lyden på en VCD er MPEG-1 lag2 - 224Kb/s.
Og i hjælpefilen til TMPGenc står at den kan tage AC3 som input.

Hvad er din input-fil for en type?  avi eller mpg ?