Avatar billede plysbjorn Nybegynder
21. januar 2004 - 14:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skabeloner - gal stihenvisning

Hej eksperter.

Kort og godt så har jeg en lang stribe worddokumenter liggende hvor der er anvendt en tilpasset skabelon - dvs. ikke normal.dot - og i alle disse dokumenter er der en stihenvisning til denne skabelon som ligger på en server, eks. \\server1\data\skabeloner\brev.dot

Nu er situationen den at serveren er pillet ned og erstattet af en ny server der hedder \\server2\

Problemet er nu at hver gang disse dokumenter åbnes - går der 10 min. hvor word angiveligt "søger" efter \\server1\, for derefter at åbne dokumentet. Har jeg ændret stihenvisningen eller sat skabelonen til normal.dot åbner dokumentet som normalt.

Er der nogen kloge hoveder der kan forklare mig hvordan jeg kommer uden om disse 10 minutter uden at skulle genopsætte \\server1\? Jeg har heller ikke rigtig meget lyst til at rette stihenvisningen i alle de 200-300 dokumenter det drejer sig om :(

Nogen kreative input? automatiske kørsler - serveropsætning etc?
Avatar billede zeko Nybegynder
21. januar 2004 - 14:51 #1
Du kan jo tjecke efter om du har skiftet stien..
Det gøre du sådan..

Inden under tools->options->fileloctions og så templates eller skabeloner
Avatar billede plysbjorn Nybegynder
21. januar 2004 - 14:53 #2
javisst - men hvis jeg har 300 dokumenter er det jo en ganske tung proces...
Avatar billede zeko Nybegynder
21. januar 2004 - 14:58 #3
nåh okay..
Du kan bare lave den om til noget andet
fx. local disk
C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Templates
Avatar billede plysbjorn Nybegynder
21. januar 2004 - 15:04 #4
ja, men det skal jeg jo så gøre på 300 dokumenter...
Avatar billede jkrons Professor
21. januar 2004 - 15:11 #5
Problemet er, at Word husker den absolutte adresse på serveren, herunder navnet, og så vidt jeg ved er der ingen automatisk mulighed for at ændre det - men for din skyld håber jeg, at jeg tager fejl :-(

Vi fandt den i hvert fald aldrig, da vi skiftede serveren ud, og endte med at måtte gøre det manuelt.
Avatar billede rvm Nybegynder
21. januar 2004 - 16:24 #6
Du må lave en rutine, der åbner et dokument, ændrer henvisninger og lukker og gemmer dokumentet igen,tager næste dokument og åbner det osv. En sådan rutine, kan så stå og arbejde for sig selv, indtil den er færdig. På denne måde er det ikke så krævende at ændre henvisningen på de 300 dokumenter
Avatar billede kennith Nybegynder
21. januar 2004 - 16:29 #7
Jeg kan ikke fortælle dig hvordan helt præcist men mon ikke man kan indspille en makro der ændre den stil skal du blot åbne dokmentet og kører makroen ved det ikke det var bare en tanke
Avatar billede plysbjorn Nybegynder
26. januar 2004 - 16:01 #8
Tak for input. Jeg lader spørgsmålet være åbent lidt endnu, imens jeg afprøver et par muligheder, derunder en makro.

Tak for hjælpen so far :)
Avatar billede rvm Nybegynder
27. januar 2004 - 09:08 #9
En makro kunne se således ud:

With Application.FileSearch
    .NewSearch
    .SearchSubFolders = True
    .LookIn = "C:\WordDocs"
    .FileName = "*.doc"
    .Execute
    .FileType = msoFileTypeWordDocuments

    For i = 1 To .FoundFiles.Count
        navn = .FoundFiles(i)
        Application.Documents.Open FileName:=navn, Visible:=False
        Application.Documents(navn).Activate

        With ActiveDocument
          .UpdateStylesOnOpen = False
          .AttachedTemplate = _
              "C:\Documents and Settings\Skabeloner\Skabelon.dot"
        End With
        Application.Documents(navn).Close True
    Next
Avatar billede plysbjorn Nybegynder
29. januar 2004 - 08:07 #10
Tak for makroen rvm. Det var lige sådan den skulle se ud og lige det der skulle til - med lidt tilpasninger naturligvis :-)

Havde jeg vidst HVOR glad jeg egentlig ville blive for en velfungerende Makro havde jeg sat pointtallet op.

Super super og rigtig mange tak for hjælpen!
Avatar billede rvm Nybegynder
29. januar 2004 - 08:21 #11
plysbjørn-> Der skal altid lidt tilpassning til *S* Det glæder mig at den har været dig til stor hjælp - det er det der gør et sjovt at svare på spørgsmålene :-)