Avatar billede cyberspace Nybegynder
21. januar 2004 - 14:39 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

download af suse 9.0 (full version - iso)

ved godt der er lign spm i kategoerien.

Jeg står og mangler et link til hvor jeg kan downloade en komplet/full version af suse 9.0 gerne som iso filer

Haster en smule!
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. januar 2004 - 14:44 #1
Avatar billede cyberspace Nybegynder
21. januar 2004 - 14:56 #2
lars-jensen>> kan ku ikke gøre dit link lidt mere præcist.

da jeg ikke umiddelbart har kunne finde den komplette 9.0 der kunne downloades via di link
Avatar billede Chewie Novice
21. januar 2004 - 14:59 #3
Avatar billede cyberspace Nybegynder
21. januar 2004 - 14:59 #4
det skulle vel være muligt at finde en komplet suse 9.0 der kan downloades, eller er suse en udgave der koster penge
Avatar billede viciodk Praktikant
21. januar 2004 - 15:03 #5
Det er IKKE muligt at download SuSE 9 som ISO!

Du kan downloade en mindre ISO-fil på ca. 20 MB som du skal brænde på en CD og så bliver installationsfilerne hentet over Internettet.

Dette er gratis.

Hvis du vil have en fuld version af SuSE _PÅ_CD_ så koster det penge. Det er dog gratis at gør som nævnt før hvor filerne hentet over Internettet via installations-CD'en på ca. 20 MB.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
21. januar 2004 - 15:09 #6
chewie>>  jeg har afprøvet dit link, det nærmeste jeg kan komme noget er ftp://mirrors.usc.edu/pub/linux/distributions/suse/i386/9.0/

men det kan jeg umiddelbart ikke btuge til noget eller? og evt. hvordan

det skal lige siges at jeg ikke! kender noget til suse ud over at det er en server version til linux
Avatar billede cyberspace Nybegynder
21. januar 2004 - 15:10 #7
vickiodk>> har du ikke et link til installationsfilen på 20 mb
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. januar 2004 - 15:11 #8
The latest version isn't usually available as an ISO download, but they do offer a "live evaluation" version that runs completely off a CD

Kilde : http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=2
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. januar 2004 - 15:20 #9
Avatar billede cyberspace Nybegynder
22. januar 2004 - 08:58 #10
lars-jensen>> den live-evaluation version du snakker om er det en komplet eller en beta eller?

Hvis jeg henter install filen på de 22mb, får jeg så mulighed for at hente den komplette version 9.0?
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. januar 2004 - 09:06 #11
jeg kender ikke nok til Suse for at besvare dit spørgsmål om live-evaluationen. ISO filen jeg linkede til, står der er til FTP install af Suse, hvorfor jeg må formode dette er den komplette version.

personligt anvender jeg ikke linux, så tag kommentaren med fornødne forbehold m.v. :)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
22. januar 2004 - 09:07 #12
mit internet kører totalt ustabilt for tiden, så jeg vender nok tilbage på et senere tidspunkt
Avatar billede cyberspace Nybegynder
22. januar 2004 - 09:13 #13
lige et kort spørgsmål. Nu har jeg hentet boot filen på de ca. 22 mb. Jeg har pakket den ud. men jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal bruge den.
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. januar 2004 - 09:20 #14
brænd den på en cd og boot maskinen - vil jeg formode - sørg for den booter fra cd før hd
Avatar billede cyberspace Nybegynder
22. januar 2004 - 10:07 #15
lars-jensen>> fint nok, men kræver det ikke at jeg har en tom maskine som jeg kan gøre det på, samt netkortsdriver til suse så den kan gå på nettet og downloade resten. Har desværre ikke en tom maskine til rådighed
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. januar 2004 - 10:13 #16
det gør installation af et styresystem normalt, med mindre du vil eksperimentere med noget dualboot på samme hardware. Dét emne bør du kunne finde en del mere om i søgemaskinen herinde :)

Min religiøse overbevisning forhindrer mig i at eksperimentere for meget i denne retning.
Avatar billede viciodk Praktikant
22. januar 2004 - 15:03 #17
En ISO skal ikke "pakkes ud", men brændes på en CD.

Du skal på din harddisk have en ledig partition at installere SuSE på. Det er muligt at have både Windows og SuSE installeret på samme maskine ("dual boot"), men så skal hvert operativsystem have sin egen partition da der anvendes forskellige filsystemer (FAT32/NTFS til Windows og Ext2/Ext3 i Linux).

Ellers skal du bruge Live Evaluation CD'en som ikke installerer noget som helst. Alting blive kørt fra CD'en så man hurtigt kan teste SuSE. Dette er altså ikke nogen brugbar løsning for dig hvis du er sikker på at du vil have installeret SuSE.
Avatar billede fommy Nybegynder
23. januar 2004 - 20:34 #18
Hvis man lyster kan man hente alt fra Suse ftp til installation.
Det fylder ca. 7.2 GB.
Derefter kan man vælge 'manual installation' og installere fra harddisk.
Hvis der skulle gå noget galt, så er man da fri for at downloade det hele igen ;)
Og det er den fulde version der kan hentes på ftp.
Jeg hentede det på ftp://ftp.belnet.be/mirror/ftp.suse.com/i386/9.0/
Avatar billede cyberspace Nybegynder
30. januar 2004 - 08:33 #19
fommy>> fint jeg tror jeg vil sætte maskinen til at gøre det i weekenden

skriv lige svar
Avatar billede fommy Nybegynder
30. januar 2004 - 12:24 #20
Oki doki. Go' weekend :)
Avatar billede livjatan Nybegynder
20. april 2004 - 00:39 #21
Kan så lige oplyse at såfremt man bruger P2P kan man legalt hente ISO´erne ned derfra (hentede selv alle 5 cd'ere via emule).
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. april 2004 - 04:00 #22
Hvis så man tør hente det gennem en sådan service, hvor det er en "ukendt" afsender der kan have rig mulighed for at rette i koden og lave "spændende" ting. Dét skal helst være en tilnærmelsesvis troværdig kilde før jeg skal have det på mit netværk