Avatar billede hanstad Nybegynder
21. januar 2004 - 14:02 Der er 4 kommentarer

Udskrive flere sider

Hejsa

Jeg benytter printForm() til at ud skrive en formular.
Det virker fint, men når jeg skal udskrive samme form flere gange (med forskelligt indhold), så bliver scriptet langsomt.
Siderne bliver sendt til printeren en ad gangen. Hvilket betyder at der pludselig ligger 10 jobs i kø ved printeren.

Er der en mulighed for at jeg kan "opsamle" det jeg vil printe i en variabel el. lign. og så sende alt sammen til printeren på en gang? Derved vil der kun være et printjob med 10 sider.
Avatar billede hanstad Nybegynder
21. januar 2004 - 15:16 #1
Point forhøjet!
Avatar billede michaelemanuel Nybegynder
27. januar 2004 - 12:19 #2
Lad være med at bruge PrintForm

Opbyg selv din printer side, med Printer.Print.
Så kan du selv styre hvorledes dir printjob udbygges.
Avatar billede hanstad Nybegynder
27. januar 2004 - 22:15 #3
Jo tak. Men det er MEGET besværligt at lave tabeller med indhold. Eller har du noget smart dertil???
Avatar billede michaelemanuel Nybegynder
28. januar 2004 - 07:51 #4
Hvis du f.eks laver dine Label som ControlArray, kan du nemt skrive hele flokken ud.

For i = 0 To Label1.UBound
  Printer.CurrentX = Label1(i).Left
  Printer.CurrentY = Label1(i).Top
  Printer.Print Label1(i).Caption
Next

Det samme gælder for de øvrige Control typer du ønsker at udskrive.