Avatar billede kio_liex Nybegynder
21. januar 2004 - 13:56 Der er 3 kommentarer

upload og gem billeder

Jeg står og skal uploade nogle billeder med en form, disse billeder skal ændres i størrelse så der et der er 500 x 375 og et der er 120 x 90, de store skal gemmes en mappen /billeder/store/ og de små skal gemmes i /billeder/små/
Man må kun kunne uploade png, jpg og jpeg filer.

Jeg har lavet flg. men jeg mangler det kode der skal gøre overstående...
-------------------------------------------
<?
if($billeder1 || $billeder2 || $billeder3 || $billeder4){
    //Her skal der ske noget
}else{
?>
    <form action="billede_upload.php" method="post">
        Billede 1:<br />
        <input type="file" name="billede1" size="72" maxlength="50" value="<?if($billede1){echo $billede1;}?>" /><br /><br />
        Billede 2:<br />
        <input type="file" name="billede2" size="72" maxlength="50" value="<?if($billede2){echo $billede2;}?>" /><br /><br />
        Billede 3:<br />
        <input type="file" name="billede3" size="72" maxlength="50" value="<?if($billede3){echo $billede3;}?>" /><br /><br />
        Billede 4:<br />
        <input type="file" name="billede4" size="72" maxlength="50" value="<?if($billede4){echo $billede4;}?>" /><br /><br />
        <input type="submit" value="Upload billeder" />
    </form>
<?
}
?>
-----------------------------------------------------

Er der nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede googolplex Novice
21. januar 2004 - 14:49 #1
Skal du bare bruge koden til at lave din thumbnail og lægge den i mappen ?
Avatar billede kio_liex Nybegynder
21. januar 2004 - 15:05 #2
Jeg skal ha et komplet script der laver det jeg har beskrevet...

Men jeg sidder og læser på http://www.webcafe.dk/artikler/php/upload/
Jeg tror jeg kan bruge det...
Avatar billede kio_liex Nybegynder
21. januar 2004 - 18:25 #3
så har jeg læst og læst, hvad andre har skrevet om her på eksperten, men jeg kan ikke finde noget der kan bruges...

jeg får en GD fejl...?
tjek det her:
http://test.liex.dk/billede_upload.php