Avatar billede pri Nybegynder
21. januar 2004 - 12:02 Der er 10 kommentarer

Insert og update fra VB program til accessdatabase

Hvad mangler jeg i denne kode for at update er muligt?
Hvis jeg erstatter min commandtext til en insert virker det.
err.description = "Data type mismatch in criteria expression"

Public Sub UpdateBarcodes(Barcode As String, NewStatus As String)

On Error GoTo err_handler

Dim cmd As New ADODB.Command
Dim rs As New ADODB.Recordset

Set cmd = MakeConnection()

  cmd.CommandText = "Update tblStregkode set Sendt = " & NewStatus & " where stregkode = " & Barcode & " "

  rs.CursorType = adOpenKeyset
  rs.CursorLocation = adUseClient
  rs.LockType = adLockBatchOptimistic
  rs.Open cmd

  Call closeConnection(cmd)
  Set rs = Nothing
  Exit Sub
Avatar billede martin_moth Mester
21. januar 2004 - 12:21 #1
Dvs:

cmd.CommandText = "Update tblStregkode set Sendt = " & NewStatus & " where stregkode = " & Barcode & " "

virker ikke men

cmd.CommandText = "Insert Into tblStregkode set Sendt = " & NewStatus & " where stregkode = " & Barcode & " "

virker godt - eller?
Avatar billede martin_moth Mester
21. januar 2004 - 12:22 #2
hov - det passer vist ikke...

Prøv at vis linien der virker, og linien der ikke virker
Avatar billede pri Nybegynder
21. januar 2004 - 12:31 #3
Dette virker
  cmd.CommandText = "Insert into tblStregkode (Stregkode) Values (" & Barcode & ")"
Avatar billede pri Nybegynder
21. januar 2004 - 12:33 #4
Dette virker ikke
  cmd.CommandText = "Update tblStregkode set Sendt = " & NewStatus & " where stregkode = " & Barcode & " "

Hvis jeg tester i access så virker update fint
Avatar billede helmet Nybegynder
21. januar 2004 - 12:59 #5
Lyder som om du putter den forkerte data type ind i et af felterne, hvordan gemmes Sendt i databasen??
Avatar billede pri Nybegynder
21. januar 2004 - 13:02 #6
Sendt, har jeg prøvet at definere først som en bitværdi, men da jeg ikke kan huske om det er 0, 1 eller -1 som skal sendes så lavede jeg felter om til et tal af størrelsen byte.
Avatar billede helmet Nybegynder
21. januar 2004 - 13:13 #7
Ok, men som parameter i funktionen står NewStatus det som en streng, måske en cbyte(NewStatus) vil løse problemet.
Avatar billede pri Nybegynder
21. januar 2004 - 13:27 #8
Så fandt jeg selv problemet. Jeg skal skrive ... where stregkode like " & Barcode & " " istedet for "="
Avatar billede martin_moth Mester
21. januar 2004 - 13:40 #9
Da kun hvis du mener, at det er OK, at de blot ligner hinanden og ikke skal være eksakt lig hinanden...
Avatar billede pri Nybegynder
21. januar 2004 - 13:46 #10
De skal være eksakt lig hinanden og det er de også selvom jeg skriver like.