Avatar billede nazaq Nybegynder
21. januar 2004 - 10:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lav component til at bruge i ASP 3.0

Jeg har købt Visual Studio 2003 .NET og vil nu gerne lave en dll som jeg kan bruge i ASP 3.0 via CreateObject metoden i VBScript.

Jeg vil selvfølgelig også gerne have adgang til ASP objekterne (request, response, server mm.)

Er dette muligt og hvordan gør man?

Jeg er ikke totalt begynder inden for programmering men har aldrig arbejdet i VS
Avatar billede mufoxe Nybegynder
21. januar 2004 - 10:56 #1
Det er lige til :) Jeg fik uden problemer lavet en DLL, som kunne registreres i COM ved at følge denne guide:

http://www.codeproject.com/dotnet/nettocom.asp
Avatar billede nazaq Nybegynder
21. januar 2004 - 13:31 #2
Hmmm....
Har prøvet at følge hvad de skriver (downloadede VB source) og prøvede så i VBScript at gøre følgende:

Dim i
Set i = CreateObject("Tester.Numbers")
MsgBox "The date is: " & i.GetMonth & "/" & i.GetDay & "/" & i.GetYear

Men uden held. Ved godt at det formentilgt er barne stuff men jeg kan bare ikke finde den røde tråd.
Avatar billede dna Nybegynder
23. januar 2004 - 11:51 #3
Ved ikke hvor erfaren du er med komponenter, men har du registeret det på din server? Du skal bruge regsvr32 til at registere komponenten?

dna
Avatar billede nazaq Nybegynder
23. januar 2004 - 15:57 #4
Jo jo. Jeg kender alt til registrering af komponenter på en IIS og ved også hvordan de laves i Delphi, men der er jo stor forskel på managed og unmanaged code som de jo også skriver på codeproject.

Er dog kommet frem til at det er nemmere delvist at konvertere hele koden til ASP.NET og så blande ASP og ASP.NET på sitet det giver samme resultat og tvinger mig til at studere VS bedre.

Må dog sige at mufoxe's svar var et skub i den rigtige retning selvom det ikke løste mit problem. Havde jeg haft 2002 ver af VS .NET og ikke 2003 så havde det måske virket.

Tak for hjælpen og point til mufoxe