Avatar billede mirakulix Nybegynder
20. januar 2004 - 22:42 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Automatisk log on på domaine

Jeg har en maskine i et netværk der er sat op med domaine. men hvordan er det nu man får maskine til automatisk at logge på domainet under opstarten, så man er fri får at trykke Ctrl-Alt-Del -> brugernavn -> password ??
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. januar 2004 - 22:51 #1
I Windows  kan man i start --> kør skrive "control userpasswords2". Dette åbner dialogboksen, som er kendt fra Windows 2000. Hvis man fjerner afkrydsningen i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge...", vil man blive bedt om at angive standard brugernavn og adgangskode, og Windows logger efterfølgende automatisk på med det angivne brugernavn og kode

kilde: http://www.riversen.dk/?id=tips#logon
Avatar billede mirakulix Nybegynder
20. januar 2004 - 22:56 #2
Det er sikker rigtigt hvis man arbejder med workgroups, men det gælder ikke i dette tilfælde hvor det er et domaine. "User Acount" menuen ændres fuldstændigt og der er ikke noget flueben
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. januar 2004 - 23:00 #3
sorry så har jeg sovet i timen
Avatar billede kenp Novice
20. januar 2004 - 23:11 #4
du kan ihvertfald gøre således at du ikke skal trykke ctrl-alt-del

i kontrolpanelet under bruger konti, kan du ændre det så du kun skal trykke passwordet ind.
Avatar billede fortes Nybegynder
21. januar 2004 - 07:17 #5
prøv det her i regedit...

Open up regedit.exe and locate the following folder:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Add a STRING (REG_SZ) variable named "AutoAdminLogon" and with value "1".
Add a STRING (REG_SZ) variable named "DefaultUserName" and with the Windows account username used.
Add a STRING (REG_SZ) variable named "DefaultPassword" and with the Windows accounts password.
Add a STRING (REG_SZ) variable named "DefaultDomainName" and the computers domain name. Leave blank if no domain is used.
Avatar billede prve Nybegynder
22. januar 2004 - 14:39 #6
Lav en ny .txt og omdøb den til "noget".vbs og stop filen i:
"C:\Documents and Settings\"bruger"\Start Menu\Programs\Startup" eller lav en "scheduled task" der peger på scriptet.
Scriptet skal se sådan ud:

Set WshShell = Wscript.CreateObject("Wscript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\AutoAdminLogon\", "AutoAdminLogon", "REG_SZ"

WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\AutoAdminLogon", "1", "REG_SZ"

WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\DefaultUserName\", "DefaultUserName", "REG_SZ"

WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\DefaultUserName", "Brugernavn", "REG_SZ"

WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\DefaultPassword\", "DefaultPassword", "REG_SZ"

WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\DefaultPassword", "Password", "REG_SZ"

WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\DefaultDomainName\", "DefaultDomainName", "REG_SZ"

WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\DefaultDomainName", "DOMAIN", "REG_SZ"

WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\ForceAutoLogon\", "ForceAutoLogon", "REG_SZ"

WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\ForceAutoLogon", "1", "REG_SZ"