Avatar billede ichtysdk Nybegynder
20. januar 2004 - 22:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Variablen driller

Jeg har x-antal variabler, hvor indholdet skal smides i en database, og i forbindelse med det bruger jeg denne konkatenering af en variabel, og en tekststreng (som ligner en variabel).

$runs er et tal, som angiver hvor mange gange løkken har kørt, og det resultat jeg leder efter, ser sådan ud:

$var_answer = $answer(x) //Hvor (x) er et tal, angivet af "$runs"

Det nærmeste jeg er kommet, er denne:

$var_answer = '$answer' . $runs;

Den "virker" også, men den variabel der bliver dannet, fungerer ikke som en variabel, men blot som alm. tekst, og dermed kommer der til at stå "$answer1" i min database, hvor der skulle have stået indholdet af "answer1"...

Hvad gør jeg lige???
Avatar billede squashguy Nybegynder
20. januar 2004 - 22:12 #1
denne skulle gøre jobbet:

$var_answer = $answer . $runs;
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. januar 2004 - 22:12 #2
$var_answer = ${'answer' . $runs};
Avatar billede tefcke Nybegynder
20. januar 2004 - 22:18 #3
Her er et lille eksempel som måske kan hjælpe dig:

$bar = 'Indhold af bar!';
$foo = 'bar';
print $foo;  // Output: bar
print $$foo; // Output: Indhold af bar
Avatar billede squashguy Nybegynder
20. januar 2004 - 22:19 #4
Bare glem mit forslag, har lige læst spørgsmålet igen.
Avatar billede ichtysdk Nybegynder
20. januar 2004 - 22:20 #5
Jeg takker mange gange jakoba...

Tror ikke du har forstået spørgsmålet squashguy?? - Det er nemlig lige præcist det man ikke kan gøre - hehe...

Nogen der vil have point?
Avatar billede tefcke Nybegynder
20. januar 2004 - 22:22 #6
denne linje er altså god nok:
$var_answer = '$answer' . $runs;

Men når det skal indsættes i databasen, skal det gøres:
$$var_answer, istedet for bare $var_answer
Avatar billede ichtysdk Nybegynder
23. januar 2005 - 04:19 #7
Jeg kan se jeg har forsømt denne tråd med pointgivning - Hvis nogen af jer tre vil have point kan i lige smide et svar ;)
Avatar billede ichtysdk Nybegynder
23. januar 2005 - 04:20 #8
kom lige til at se datoen... god responstid kun 1 år og 3 dage - hehe :)
Avatar billede ichtysdk Nybegynder
29. januar 2005 - 00:08 #9
Det lader ikke til at i rører på jer... Håber ikke i tager det for ilde op, hvis jeg selv tager pointene... :)