Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 19:03 Der er 53 kommentarer og
3 løsninger

For ikke tildelt en korekt IP (hurtigt..plz)

Hej

Jeg har lige et stor problem, jeg kan ikke få tildelt en IP, jeg får en inter IP (tror jeg) som ser sådan ud 169.xxx.xxx.xxx og den finder heller ingen standard gateway eller DTCP-server men alligevel stå der at DTCP er aktiveret og jeg kan ikke tilføje eller fjerne en IP i det punkt..

Mange tak på forhånd!

/ZwordFish

ps. gerne meget hurtigt da jeg har en kemi rapport der skal være færdig og som jeg skal snakke/lave færdig med en på MSN..
Avatar billede nightraven Nybegynder
20. januar 2004 - 19:07 #1
Prøv og reset din router....
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. januar 2004 - 19:07 #2
Hvad har du af opkobling ???
Er der lys i dit netkort ?
Avatar billede riversen Nybegynder
20. januar 2004 - 19:07 #3
du mener dhcp ikke dtcp :-)

problemet er, at der ikke er forbindelse til nogen dhcp server, så bliver der normalt tildelt en ip der starter med 169.

Årsagerne kan være mange, men prøv at tjekke om der er lys i dit netkort. Hvis ikke det er tilfældet, kan det være kablet. Det kan selvfølgelig også være netkortet.
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 19:13 #4
Jeg har prøvet 2 netkort, og 2 kabler (med lys og det hele) men ingen tegn på at kunne komme på nettet. Jeg har ingen router så den kan jeg så ikke lige resette men jeg kan måske slukke for mit modem, men hvor lang tid skal jeg slukke?

Det mærkelige er bare at det virkede godt i går aftes, men da jeg startede her til morgen ville den ikke på nettet. Meget mærkeligt.
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. januar 2004 - 19:16 #5
Hvilken udbyder har du ??
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. januar 2004 - 19:16 #6
Sluk for dit adsl modem i mindst 20 sek
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 19:18 #7
Kan det have noget at gøre med ad-aware 6.0 som jeg kørte en scan med igår og i morges inden jeg kom ind I winXP? Jeg slettede bare alt hvad den fandt..

Jeg tror ikke det er det men hvad ved jeg..
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 19:20 #8
Jeg har TDC... Jeg skal lige prøve det med mit modem men jeg havde det hvert fald slukket i 20sek for lidt siden, men skal min computer være slukket for at den kan få ny IP?
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. januar 2004 - 19:22 #9
Nej men den skal forny ipadressen gå i start - >  Kør - > Skriv cmd -tryk enter
skriv ipconfig /renew_all
sker der noget nyt ?
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. januar 2004 - 19:24 #10
sorry slet _all kun ipconfig /renew
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 19:26 #11
Den skriver "handlingen mislykkes, Handlingen mislykkes da ingen netværkskort var i en gyldig tilstand" Hvad så det skal betyde..
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 19:27 #12
Men det skriver den også når jeg skriver det på denne computer.. og den er på internettet..
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. januar 2004 - 19:28 #13
Det lyder som om at netkortene ikke er sat til DHCP
gå i dos prompten og skriv ipconfig /all, og kig under punktet DHCP aktiveret, står der ja ?
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 19:32 #14
ja og det der /renew giver kun dette: "Forsøg på at forny grænseflade "netkort" mislykkes. Forsøget mislykkes da det ikke er en socket" eller noget i den stil..
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. januar 2004 - 19:34 #15
hmm, har du tcp-ip protokollen installeret ?
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 19:34 #16
DHCP er aktiveret for det netkort hvor Inettet er i. Ved den anden står der bare Medie afbrudt (fordi der ikke er noget kabel i)
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 19:35 #17
Ja selvfølgelig har jeg TCP/IP protokollen installeret..
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. januar 2004 - 19:36 #18
Så ville jeg nok ringe til tdc og høre om de lige ville tjekke linien, de kan jo tjekke om de kan kommunikere med dit ADSL modem
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 19:37 #19
jamen det skulle de da gerne kunne, da mine forældre (denne comp) og min lillebror kan komme på nettet..
Avatar billede bug30 Nybegynder
20. januar 2004 - 19:39 #20
jeg har hørt at TDC´s ADSL kun kan tildele 2 IP adresser, har du prøvet at slukke den ene maskine...
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 19:41 #21
jeps, men det har jo virket før.. Jeg tror nu nok de kan uddele mere, jeg tror du har misforstået det, da man jo kun får 2 dyn. IPer med når man opretter hos TDC.
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. januar 2004 - 19:42 #22
Det er rigtigt, Du har garantert kun 2 iper, hvis du skal have din egen maskine på, prøv da at gå i dos promt og skriv ipconfig /release på en af de pc'er der kan køre. Gå derefter til din egen pc og skriv ipconfig /renew i kommandoprompten og test om det kører
Avatar billede bug30 Nybegynder
20. januar 2004 - 19:42 #23
min kolega hevde samme problem, og jeg mener han sage at han fandt ud af at han kun kunne gå på med de to af dem samtidig
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. januar 2004 - 19:43 #24
Som sandard ved tdc dhcp løsninger har man kun to ipnumre og derfor kun to samtidige maskiner.
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 19:45 #25
jaja det ved jeg da godt, men jeg har 4 IPer så jeg kan ikke se hvordan det kan være problemet og vi har da været på alle tre senest i går aftes..
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. januar 2004 - 19:46 #26
Okis sorry vi prøver bare at hjælpe så godt vi kan. Har du prøvet at afinstallere dit netkort helt og så genstarte pcen og lade det installere igen
Avatar billede bug30 Nybegynder
20. januar 2004 - 19:47 #27
ok, har du prøvet at resette din Switch/Hub
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 19:47 #28
Det var ikke sådan ment, sry hvis det kom forkert ud.. Nej men det vil jeg så lige prøve nu. Tilbage om 2sek
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 20:07 #29
Har lige prøvet at slukke switchen og modemet på samme tid i 30sek virker heller ikke. Jeg har så være inde og kigge i Status for min netforbindelse, under detajler i understøttelse, jeg ser dette:

Fysikadresse
IP (169.xxx.xxx.xxx)
undernetmaske (255.255.0.0)
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 20:12 #30
Synes det er lidt mærkeligt, jeg kan godt release og renew IPen på denne comp, men ikke på min egen, hvad kan det skyldes, noget software?
Avatar billede bug30 Nybegynder
20. januar 2004 - 20:13 #31
hmm,,, det lyder underligt, har du prøvet det som bennyn siger med at geninstalerer kortet. ellers så prøv at sætte din netværks ledning over i en anden port på switchen, måske er der sket noget med en af portene..
Avatar billede bug30 Nybegynder
20. januar 2004 - 20:13 #32
pt. tror jeg ikke det er noget med softwaren, at gøre
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 20:24 #33
Jeg har prøvet en anden port og jeg har også fjernet og geninstalleret mit netkort.. Kan det være noget software?
Avatar billede bug30 Nybegynder
20. januar 2004 - 20:29 #34
gå ind i service og se om din:
Remote Procedure Call (RPC) Locator er stoppet og
Remote Procedure Call (RPC) er startet.

som det første..
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 20:31 #35
tjekker lige, det er da den protokol MSblaster lukker/laver fejl i ikke sandt?
Avatar billede bug30 Nybegynder
20. januar 2004 - 20:34 #36
jo
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 20:44 #37
Ja locatoren var sat til at starte manuelt, så jeg satte den til automatisk og prøvede at genstarte uden held..
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 20:54 #38
Tror I det vil hjælpe at formatere og reinstallere?
Avatar billede bennyn Nybegynder
20. januar 2004 - 20:59 #39
Tjae det er svært at sige, men det er da et forsøg værd. Når du har tjekket kabel osv så kan det næsten kun være dit software
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 21:05 #40
Det er da noget være p..! Jeg har næsten lige geninstalleret, og fået installeret det hele.. Men det kan være jeg bare skal gøre det. Er der ikke lige nogle der har nogle sidste ting jeg kunne prøve, kunne det have noget med firewall eller andre programmer som har indflydelse på Inettet?
Avatar billede bug30 Nybegynder
20. januar 2004 - 21:06 #41
ok, det ville være mit sidste bud, på en løsning. men hvis du har mod på det er det den vej, du bør gå, Tip, husk at lave Ghost, af den, når du har instaleret den sidste driver og div programmer.
Avatar billede bug30 Nybegynder
20. januar 2004 - 21:08 #42
ikke lige noget jeg har hørt om, men kan du ikke gå tilbage med en systemgendannelse..
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 21:12 #43
Jo det ville jeg også sige men hvor er det lige jeg gør det henne? Og sig nu ikke at det er inde i system og så systemgendannelse for der er absolut ikke lige noget jeg kan trykke på som skulle gendanne noget.
Avatar billede bug30 Nybegynder
20. januar 2004 - 21:13 #44
nææ ,men jeg kan lige søge efter det,, 2 min..
Avatar billede bug30 Nybegynder
20. januar 2004 - 21:15 #45
Citat, fra Hjælp (F1):
Adgang til Systemgendannelse Du skal være medlem af administratorgruppen på computeren for at få adgang til guiden Systemgendannelse eller for at ændre indstillinger af Systemgendannelse.

Hvis du som administrator ikke kan få adgang til guiden Systemgendannelse eller få vist Indstillinger for systemgendannelse, kan domæneadministratoren have deaktiveret Systemgendannelse ved hjælp af systemets gruppepolitik. Kontakt domæneadministratoren for at få yderligere oplysninger.

Der findes tre metoder, som du kan bruge til at få adgang til funktionerne i Systemgendannelse.

Du kan åbne guiden Systemgendannelse i menuen Start. Hvis du vil have adgang til guiden Systemgendannelse, skal du klikke på Start, pege på Programmer, pege på Tilbehør, pege på Systemværktøjer og derefter klikke på Systemgendannelse.
Du kan få adgang til Systemgendannelse via Kontrolpanel. Hvis du vil åbne guiden Systemgendannelse, skal du klikke på Start, pege på Indstillinger, klikke på Kontrolpanel og derefter dobbeltklikke på System. Klik på fanen Systemgendannelse, og klik derefter på Lære mere om Systemgendannelse. Klik på Ydelse og vedligeholdelse i Hjælp og support, klik på Bruge Systemgendannelse til at fortryde ændringer, og klik derefter på Køre guiden Systemgendannelse.
Du kan også få adgang til Systemgendannelse via Hjælp og support. Hvis du vil have adgang til guiden Systemgendannelse, skal du klikke på Start og derefter klikke på Hjælp og support. Klik på Ydelse og vedligeholdelse, klik på Bruge Systemgendannelse til at fortryde ændringer, og klik derefter på Køre guiden Systemgendannelse.
Yderligere oplysninger om Systemgendannelse finder du under Oversigt over Systemgendannelse.
Avatar billede bug30 Nybegynder
20. januar 2004 - 21:16 #46
Har aldrig selv prøvet det, jeg har selv brugt Ghost 2003 der tager det ca 5-10 min.
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 21:28 #47
Okay det virker ikke da der ikke er nogle gendannelses punkter fra igår eller før.. Jeg tror jeg bliver nød til at geninstallere men plz kom med flere råd hvis I har nogle, sidder nok her en time endnu og stener så går jeg igang med reinstall..
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
20. januar 2004 - 22:39 #48
^^ er der ikke nogle der lige har en sidste kommentar eller noget for at afholde mig fra reinstall?
Avatar billede bug30 Nybegynder
20. januar 2004 - 22:43 #49
jeg kan ikke lige komme på noget, jeg vil håbe det vil hjælpe dig
Avatar billede bug30 Nybegynder
20. januar 2004 - 22:44 #50
du kan vel nøjes med kun at køre windows ovenpå, den gamle,.
Avatar billede nightraven Nybegynder
20. januar 2004 - 22:49 #51
1. Ja sluk adsl modem
2. gå ind og slet netkortet i enhedshåndtering....
3. luk computeren tag kabler fra adsl modem og sæt det direkte til dit netkort.... 4. tænd adsl modem
5. tænd pcen...

det har virket ved min kammerat der næsten havde samme problem....

Håber det virker for dig...
Avatar billede shandler Nybegynder
01. september 2004 - 14:59 #52
Hej med jer ~:O)

Jeg roder lige op i en gammel sag.

Er der nogle som har fundet en løsning på dette problem, for jeg har samme problem lige nu og søger en løsning.

Jeg har nu 3 netkort hvor det ene godt kan få forbindelse til nettet , emn de 2 andre kan ikke, der får jeg bare ip 169 ...... og undernetmaske 255.255.0.0 .
Jeg startede med 2 netkort og da ene virkede og det andet ikke virkede gik jeg ud fra at det var i stykker og smuttede derfor ud for at købe et nyt, men det virker heller ikke. Jeg har også to maskiner og her er det det samme det enen kort virker men de to andre virker ikke ???? og det er det samme kort som virker i begge maskiner.
Den ene pc er en pentium PC med ASUS MB og win ME
Den anden er en Athlon PC med Asus MB og Win XP
Avatar billede bug30 Nybegynder
02. september 2004 - 08:08 #53
har du kontroleret din ledning,, en 169 adresse får du kun tildelt hvis den ikke han lokallisere en dhcp server, og kig lige om de små ben ser normale ud i de ´nic´s du har
Avatar billede shandler Nybegynder
04. september 2004 - 19:38 #54
Jeps, jeg har tjekket kablet enda skiftet mellem flere kabler og de virker alle sammen.
Jeg har imidlertid fundet løsning på mit problem.
Jeg har et kable modem og webspeed og de logger åbentbart netkortet så det kun er det ene netkort som kan logge sig på, hvis jeg så skifter netkort, skal jeg slukke kabelmodemmet og tænde det igen, så kører det. Jeg har en switch sidende midt i det hele, så jeg troede ikke at det var et problem, jeg mente man kunne "Snyde" så jeg kunne kører flere maskiner på nettet på samme tid. ~:O(
men tak for indlægget. :O)
Avatar billede bug30 Nybegynder
05. september 2004 - 09:00 #55
Ok, så køb en Dlink DI-604 ruter, den koster ca 350.- og den kan dele flere ip adresser ud med NAT og DHCP

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14158
Avatar billede bug30 Nybegynder
05. september 2004 - 09:05 #56
jeg har selv en løsning med 16 ip adresser fra Cybercity, med en af deres rutere som så deler alle 16 ud, men hvor jeg gerne ville have lidt styr på det, og ved at få en 3com firewall/ruter, kunne jeg få de 14 IP adresser over på DMZ siden (Server), og en IP adresse, til LAN siden (kontor), som så blev delt ned NAT og DHCP.