Avatar billede joe54 Nybegynder
19. januar 2004 - 22:35 Der er 3 kommentarer og
8 løsninger

Spørgsmål til internettet

Spørgsmål om internettet
1) Har du internet i hjemmet? Andre steder?
2) Hvis ja, hvor lang tid har du haft det?
3) Din alder?
4) Hvad bruger du internettet til?
5) Hvor mange timer bruger du dagligt på internettet?
6) Hvad er det højeste antal timer du har brugt på internettet uden pauser (hvor du ikke er væk mere end 10 min.) ?
5) Holdning til internettet?

Nogle mennesker føler sig afhængige af internettet og kan ikke koncentrere sig når de er offline. En følge deraf er at de bliver meget isolerede da de tilbringer det meste af deres tid med at chatte, surfe mv.
6) Kender du nogen der er afhængige af internettet?
7) Føler du dig afhængig?
8) Er der en løsning på afhængigheds/isolationsproblemet?
Avatar billede cdc Novice
19. januar 2004 - 22:46 #1
1) hjemme og på jobbet
2) hjemme siden 96
3) 38
4) Arbejde, information, inspiration og nyheder
5) 4-8 timer
6) 4-5 timer
7) Positivt, hvis man kan beherske sig
8) nej
9) nej
10) man kan gå i behandling samme sted som ludomaner, eller hiv stikket ud og opsig dit internet abbonement
Avatar billede exp Juniormester
19. januar 2004 - 22:50 #2
1) Ja, og på arbejde.
2) MANGE år...
3) Lige knap 23.
4) Afslapning, mails, arbejde, chat, informationssøgning etc.
5) På en arbejdsdag: minimum 10 timer. På en almindelig dag, 5-10. Ikke konstant, men sådan af og på...
6) Ikke ret længe, vel max 2-3 timer. Har lært mig selv at holde pauser...

5?) Positiv, et medie der kan udnyttes, næsten uendeligt.
6?) Tror jeg ikke...
7)  Nopes - det meste er arbejde, og en smule hygge.
8)  Ja, det er jeg overbevist om, men kender den/dem ikke.
Avatar billede kenp Novice
19. januar 2004 - 22:59 #3
1) Hjemme og på jobbet
2) hjemme siden 97
3) 29
4) alt muligt hjælpe på E, søge nyheder, mails, mv.
5) 10 - 12 (skal bruge det meget på arbejdet)
6) et par timer
7) Man skal huske sin familie, så man ikke glemmer dem.
8) Nej
9) tror det ikke, men nok lidt en dårlig vane, så jo lidt
10) tage sig i nakken, og lave noget andet med familien, læse en bog mv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2004 - 23:01 #4
1. hjemme og på job
2. siden fredag, 17. september 1999
3. 34
4. Nyheder, information og arbejde
5. ca. 6 - 8 timer
6. 45 min.
7. positiv - hvis man kan styre forbruget
8. nej
9. nej
10. ved det ikke
Avatar billede willsonn Nybegynder
19. januar 2004 - 23:01 #5
1) Både hjemme og på arbejdet
2) Hjemme har jeg været på nettet siden 99
3) 29
4) Mest til nyheder og min hjemmeside. Div. downloads. Til at følge med i de ting som interesserer mig (har mine faste sider der skal besøges). Ja, faktisk en hel del, når man tænker efter. Her kan man få svar på stort set alt!
5) 2-4 timer - nogle gange mere
6) Hmmm...den var svær! omkring 6-8 timer
7) Genialt stykke værktøj! Hvordan kunne vi klare os uden før? Vi må da have været meget dårligt oplyste dengang (inden 99 :o))
8) Nej - ikke endnu
9) Nej, jeg kan sagtens beherske det
10) Tjaaaa...den var svær! Det handler vel om ikke at binde sig for kraftigt til maskinen og bibeholde kontakter og relationer uden for cyberspace. Sportsklubber, foreninger, venner, fester osv.
Avatar billede fcs Novice
19. januar 2004 - 23:01 #6
1. Arbejde, hjemme og mobilen (bruger jeg aldrig, men har muligheden)
2. Hjemme siden 1995
3. 31
4. Arbejde, min hobby, nyheder, generel informationssøgning og underholdning/tidsfordriv.
5. ca. 4
6. Omkring 6 timer
5?. Det er et fint medie sålænge man er i stand til at forholde sig kritisk til det man læser.
6?. Nej
7. På ingen måde
8. Det vil jeg da håbe. Jeg ved ikke så meget om emnet, men vil formode at hvis man kan behandle andre psykiske misbrugsforhold som f.eks. ludomani, vil det også være muligt at finde en løsning på dette problem.
Avatar billede roenving Novice
20. januar 2004 - 00:57 #7
Avatar billede joe54 Nybegynder
20. januar 2004 - 10:23 #8
Jeg takker mange gange for svarene og nu har jeg bare et enkelt lille bonus spørgsmål. Ved i hvor jeg kan finde statistikker om hvordan forbruget af internettet har udviklet sig i forskellige aldersgrupper. Har jeres forbrug og holdninger ændret sig meget?
Avatar billede jps6kb Novice
20. januar 2004 - 14:55 #9
1) Både hjemme og på arbejde.
2) Siden 1997
3) 23
4) Informationssøgning, udvikling, chat.
5) Mellem 6 og 8
6) Vel en 14 stykker
5) Min holdning er at Internettet er et værktøj såvel som underholdning, men ikke mere.
6) Nej, det tror jeg ikke...
7) Nej, men vil nu stadig gerne tjekke min mail en gang om dagen.
8) Who knows. Umiddelbart tror jeg det ikke.
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
20. januar 2004 - 18:28 #10
1) ja hjemme, og hos venner.
2) 4-5 år
3) 20
4) Chat spil og downloade,
5) ca 10 timer
6) ca 7-8 timer
5) Fedt :-)
6) Tjoo et par stykker
7) Måske lidt. hehe
8) ja find en ny hoppy...
Avatar billede roenving Novice
24. januar 2004 - 18:06 #11
-- og tak for points ;~}