Avatar billede kaffekop Nybegynder
19. januar 2004 - 22:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Response.Redirect til en frame, ved hjælp af javascript

Jeg ved godt det har været taget op en del gange på eksperten, og jeg ved også
godt at der ikke kan benyttes "target" i forbindelse med "Response.Redirect"

Der skal benyttes lidt JavaScript, men jeg kan ikke lige fange logikken i det...

Jeg har en side lavet med frames, og der er et login. Ved login sættes en Session variabel
til "true", og på hver side tjekkes om denne variabel er "true", ellers skal man
Redirectes til login siden igen.

if (Session("login") != "true")

{Response.Redirect("login.asp")}

login.asp skulle så gerne fremkomme i min hoved frame som hedder "right"

Jeg har leget lidt med de JavaScript løsninger som ligger på eksperten,
men de virker ikke lige efter hensigten, og det er jo bare mig der har set mig
blind på problemet...

Er der nogen der vil vise overbærenhed og vise mig hvordan jeg kan benytte JavaScript
til at løse netop dette problem?

På forhånd tak :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. januar 2004 - 22:12 #1
Har du prøvet?:

<% if session("login") <> "true" then %>

<script type="text/JavaScript">
parent.FRAMENAVN.document.location = 'login.asp';
</script>

<% end if %>
Avatar billede kaffekop Nybegynder
19. januar 2004 - 22:29 #2
hmm det virker ikke...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. januar 2004 - 22:40 #3
Du har rettet FRAMENAVN til navnet på framen, ik..?
Og du har placeret koden, på den side der skal checke session?

Det ville være en god ide, at smide noget kode her ind..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. januar 2004 - 22:40 #4
Husk at erstatte stien til database, brugernavn, kodeord, og andre vitale data, med f.eks. "*****"..
Ingen grund til at afsløre dem :-)
Avatar billede kaffekop Nybegynder
19. januar 2004 - 22:59 #5
Jeps, jeg har ændret navnet på framen...
Det er som om session-check scriptet bliver sprunget over, da man i adresselinien kan springe login over. Selve session-check scriptet (som du gav et eksempel på) ligger i starten af de sider som man skal logge ind for at se...
ASP siden som checker brugernavn og adgangskoden i databasen har vel ikke noget med det at gøre, login fungerer fint..... Man må bare ikke kunne springe login over via adresselinien i browseren, da skal man sendes tilbage til login-siden, og denne skal vises i den rigtige frame, og ikke hele siden. (Dette virker bare ikke nu, da man kan springe direkte til siderne via adresselinien)
Jeg kigger videre på det imorgen, tak for hjælpen indtil videre...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. januar 2004 - 23:07 #6
Du skal i toppen, på ALLE siderne, indsætte:

<% if session("login") <> "true" then response.redirect "login.asp" %>
resten af din kode her..

På den måde kan du sikre dig, at session skal være "true"..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. januar 2004 - 23:08 #7
Eller en smartere metode:

indholdet af protect.asp:
% if session("login") <> "true" then response.redirect "login.asp" %>

topen af alle dine sider:
<!-- #include file="protect.asp" -->

Så kan du lave ændringer 1 sted, og så vil det ske på alle siderne..
Avatar billede kaffekop Nybegynder
09. marts 2004 - 22:00 #8
Jeg lukker her. Fandt aldrig en brugbar løsning. Eneste løsning er vel at droppe frames...

Anyway tak for hjælpen...