Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2004 - 20:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sorterings tryk part 2 - Upgradering

Hej jeg har et script, der sorter alt efter hvad jeg vil se:
Ligesom inde i phpmyadmin, men jeg ville gerne havde at jeg kunne klikke igen på Navn, og så skulle den så kører ASC- istedet for DESC-limit...

Men kan jeg ikke lige finde ud af... håber I kan hjælpe mig.

<table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="100%">
      <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
        <tr>
          <td width="20%"><a href="?sort=usr_name_asc">Brugernavn</a></td>
          <td width="20%"><a href="?sort=irl_name_desc">Navn</a></td>
          <td width="20%"><a href="?sort=email_desc">E-mail</a></td>
          <td width="20%"><a href="?sort=age_desc">Alder</a></td>
        </tr>
      </table>
    </td>
  </tr>
</table><?php
include_once("db.php");

$sort = $_GET['sort'];

switch ($sort) {
  case usr_name_asc:
    $query = "SELECT * FROM telebogen_users ORDER BY usr_name ASC";
    break;
  case irl_name_desc:
    $query = "SELECT * FROM telebogen_users ORDER BY irl_name DESC";
    break;
  case email_desc:
    $query = "SELECT * FROM telebogen_users ORDER BY email DESC";
    break;
  case age_desc:
    $query = "SELECT * FROM telebogen_users ORDER BY age DESC";
    break;
  default:
    $query = "SELECT * FROM telebogen_users ORDER BY usr_name DESC";
    break;
}

$query = mysql_query($query) or die(mysql_error());

while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
    echo $row[usr_name]. '  -  ';
    echo $row[irl_name].'  -  ';
    echo $row[email].'  -  ';
    echo $row[age].'<br />';
    }

?>
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2004 - 21:03 #1
Avatar billede detox Nybegynder
19. januar 2004 - 22:19 #2
Måske med sessions:

<?
session_start();
$out = "";
if (!isset($_SESSION['age'])) {
    $_SESSION['usr_name'] = "ASC";
    $_SESSION['irl_name'] = "DESC";
    $_SESSION['email'] = "DESC";
    $_SESSION['age'] = "DESC";
}
if (isset($_GET['sort'])) {
    include_once("db.php");
    $_SESSION[$_GET['sort']] = $_SESSION[$_GET['sort']] == "ASC" ? "DESC" : "ASC";

    $query = mysql_query("SELECT * FROM telebogen_users ORDER BY ".$_GET['sort']." ".$_SESSION[$_GET['sort']]) or die(mysql_error());

    while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
        $out .= $row[usr_name]. '  -  ';
        $out .= $row[irl_name].'  -  ';
        $out .= $row[email].'  -  ';
        $out .= $row[age].'<br />';
    }
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html>
<head>
    <title>Nyt dokument</title>
<meta name="generator" content="TSW WebCoder">
</head>
<body>
<table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="100%">
      <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
        <tr>
          <td width="20%"><a href="?sort=usr_name">Brugernavn</a></td>
          <td width="20%"><a href="?sort=irl_name">Navn</a></td>
          <td width="20%"><a href="?sort=email">E-mail</a></td>
          <td width="20%"><a href="?sort=age">Alder</a></td>
        </tr>
      </table>
    </td>
  </tr>
</table>
<? echo $out; ?>
</body>
</html>
Avatar billede thomasrba Nybegynder
20. januar 2004 - 00:55 #3
<table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="100%">
      <table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
        <tr>
<td width="20%"><a href="?sort=usr_name ASC">Brugernavn - stigende</a></td>
<td width="20%"><a href="?sort=usr_name DESC">Brugernavn - faldende</a></td>
<td width="20%"><a href="?sort=irl_name ASC">Navn - stigende</a></td>
<td width="20%"><a href="?sort=irl_name DESC">Navn - faldende</a></td>
<td width="20%"><a href="?sort=email ASC">E-mail - stigende</a></td>
<td width="20%"><a href="?sort=email DESC">E-mail - faldende</a></td>
<td width="20%"><a href="?sort=age ASC">Alder - stigende</a></td>
<td width="20%"><a href="?sort=age DESC">Alder - faldende</a></td>
        </tr>
      </table>
    </td>
  </tr>
</table><?php
include_once("db.php");

if (!$sort){$sort= "irl_name ASC";} //default hvis ingen valgt.

$query = "SELECT * FROM telebogen_users ORDER BY $sort";

$query = mysql_query($query) or die(mysql_error());

while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
    echo $row[usr_name]. '  -  ';
    echo $row[irl_name].'  -  ';
    echo $row[email].'  -  ';
    echo $row[age].'<br />';
    }

?>

NB: kode ikke testet, men det virker sgu nok alligevel :O)

Mvh ThomasB
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2004 - 11:30 #4
Hmm.... den viser mig denne fejl ved "detox"'s kommentar...
----Fejl-----
You have an error in your SQL syntax near 'DESC' at line 1
---Fejl slut---
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2004 - 11:40 #5
Detox => jo nu fik jeg det til at virke...
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2005 - 13:59 #6
detox > lægger du et svar?
Avatar billede detox Nybegynder
15. september 2005 - 09:55 #7
værsgo
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2005 - 09:56 #8
takker :D