Avatar billede streetniki Nybegynder
19. januar 2004 - 20:18 Der er 12 kommentarer

Tage screenshot af film

Sidder her med Not another teen movie, som jeg lige har lejet..

Men man kan bare ikke tage screenshots af den, og såvel andre film/klip som man ser på computeren..

Eller er det muligt?
Jeg plejer at gøre følgende:
at jeg ser filmen, så når jeg finder det jeg vil screene af, så trykker jeg pause, trykker Print Screen, går ind i paint, trykker CTRL+V så kommer det frem, men så gemmer jeg det, og hvis jeg så ser videre på filmen, så laver den det om til der, hvor jeg har set til, NU..
Hvis jeg så lukker filmen, så bliver der hvor billedet fra filmen, bare et sort område..

Nogen der kan forklare, hvordan man kan tage screenshots af film??
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. januar 2004 - 20:24 #1
Tjoo det kan man da godt :)
Hvis du smider filmen ind i programmet virtualDub, kan du bare klikke printscreen og du har et screenshot.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. januar 2004 - 20:24 #2
Avatar billede fangel Nybegynder
19. januar 2004 - 20:25 #3
Ved ikke lige hvordan man gør det på den måde

men Xine (http://xine.sf.net/) til Windows (http://www.matthewgrooms.net/) (har kun testet fra linux) har en knap til simpelt hen at tage et screenshot ;)

(eller bruge Virtualdub som spiritusanta skriver)

Morten
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
19. januar 2004 - 20:25 #4
2 metoder:

1. Slå hardwareacceleration fra

2. Hold ctrl+shift nede i ca. 10 sek. tryk på Prt scr (virker på nogle maskine) ...
Avatar billede minus Nybegynder
19. januar 2004 - 20:28 #5
power DVD.

et klik med musen og det er ordnet, den gemmer selve billedet i en mappen hvor programmet ligger, så du ikke behøver at trykke stop for at gå ind i diverse tegneprogrammer :)
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2004 - 20:28 #6
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
19. januar 2004 - 20:32 #7
hehe pacr00n, man skulle tro du var sælger :p
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
19. januar 2004 - 20:33 #8
ja eller BSPlayer kan også gøre det uden nogle problemer..
Avatar billede zimes Nybegynder
19. januar 2004 - 20:44 #9
Så må vi se hvilket svar han vælger :D
Ville også foreslå VirtualDub, men ingen idé i at oprette endnu et svar.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2004 - 20:46 #10
Jeg forsøger bare at udbrede det gode software ;)
Avatar billede streetniki Nybegynder
19. januar 2004 - 21:06 #11
wow wow wow..!! Her har jeg vist nok at vælge i mellem!! :D

Men jeg skal i seng nu, så jeg læser det lige igennem i morgen, og så giver jeg svar.. :)

Men tak!

Sov godt alle! ;)
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
18. maj 2004 - 16:20 #12
Fik du svar nok :)