Avatar billede 49152 Nybegynder
23. januar 2001 - 15:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Upload af fil til serveren.

Er der nogen som ved om man kan lave, upload af en fil til servern, via en flash film.

I HTML ser det sådan her ud.

<HTML>
<BODY>
<FORM enctype=\"multipart/form-data\"
method=\"post\" action=\"reseiver.jsp\">
<INPUT type=\"file\" name=\"filename\" size=\"30\">
<INPUT type=\"submit\" name=\"submit\"
value=\"upload\">
</FORM>
</BODY>
</HTML>

Kan man lave noget tilsvarende i Flash.

Avatar billede blood Nybegynder
23. januar 2001 - 15:40 #1
Du kan kun uploade filer til serveren i php, cgi og asp
Du kan ikke i javascript eller flash
Avatar billede blood Nybegynder
23. januar 2001 - 15:41 #2
Grund!!

PHP ,CGI og ASP bliver udført på serveren
HTML, FLASH og javascript bliver udført på brugerens pc
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. januar 2001 - 15:48 #3
Jeg tvivler på man kan lave det i Flash - også selvom du har ASP/CGI/PHP-scriptet.

Grunden hertil er at jeg ikke mener man kan lave sådan en \"gennemse\"-knap og uden den kan du ikke vælge hvilken fil der skal vælges....

/Nikolaj
Avatar billede 49152 Nybegynder
23. januar 2001 - 15:55 #4
Hmm. Det SKAL man sku kunne.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. januar 2001 - 16:01 #5
Du kan lave en kombination af JavaScript/Flash/ASP-CGI-PHP, men det må du ha´ andre end mig til... :-)

/Nikolaj
Avatar billede 49152 Nybegynder
23. januar 2001 - 16:29 #6
Problemet er dybest set, at jeg tror det er umuligt at få browse vinduet frem, uden at brugeren har trykket på en html-knap.

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. januar 2001 - 16:54 #7
Du kan som jeg allerede nævnt lave en kombination. altså Flash kalder et javaScript, der sørge for at åbne sådan en boks. Her dukker så den Standardboks frem med \"gennemse\". Jeg kan ihvertilfald ikkelige greje den på andre måder...

/Nikolaj
Avatar billede molok_the_insane Nybegynder
24. januar 2001 - 11:42 #8
Det burder være muligt at lave en function i en ASP side som du kalder fra flashen, ved at sende variabler til den...

Sidder i øjeblikket med noget lignende, men vi sender du forespørgelser til serveren igennem ASP siden.. Men hvorfor skulle man ikke kunne lave en forespørgsel der aktiverer en upload ???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. januar 2001 - 11:48 #9
Molok -

Det er vel egentligt også hvad jeg har sagt. Du misforstår nok at kjeg siger at man ikke kan lave en uploadknap direkte i flash. Man skal altså kombinere sig frem til en løsning og det vil anyway blive den dersens \"gennemse\" knap.

/Nikolaj
Avatar billede 49152 Nybegynder
24. februar 2001 - 23:09 #10
Man kan aldrig komme udenom, at brugeren skal trykke på HTML upload knappen.