Avatar billede coldassworld Nybegynder
23. januar 2001 - 15:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ID for enkel side ?

Når en person har signet op igennem formen,
vil jeg gerne have at personen så får sit id nummer tildelt.

så han får et link ligende : http://www.xxxx.net/inhits.php?id=/
også bare id nummert efter id=

Hvordan gør man det ?

Koden ser således ud:

<html>
<body>
<title>Signup</title>

<form action=\"signup.php\" method=\"post\">
<font size=\"1\" face=\"verdana\">
Site name: <input type=\"text\" name=\"sitename\"><br>
Site url: <input type=\"text\" name=\"siteurl\" value=\"http://www.\"><br>
Email: <input type=\"text\" name=\"email\"><br>
<input type=\"hidden\" name=\"id\">
<input type=\"hidden\" name=\"joined\">
<input type=\"submit\" value=\"Signup\">
</form>

<br>

<?php

mysql_connect(\"localhost\", \"root\", \"\");
mysql_select_db(\"link\");

$result = mysql_query(\"select siteurl from exchange where siteurl = \'$siteurl\'\");

$url = mysql_num_rows($result);
if ($url > 0) {

print \"Linket findes allerede i databasen!\";
} else {

if($sitename == \'\' OR $siteurl == \'\' OR $email == \'\') {

print \"<font face=\\\"verdana\\\" size=\\\"2\\\"><b>Du mangler at indtaste noget data!</b></font>\";

} else {
mysql_query(\"insert into exchange(id, sitename, siteurl, email, joined)
values(\'\', \'$sitename\', \'$siteurl\', \'$email\', \'$joined\')\");

print \"Din side er tilføjet i databasen!\";
}

print \"<center>
<font size=\\\"1\\\" face=\\\"verdana\\\">Your signup info is as following:<br>
$sitename<br>
$siteurl<br>
$email<br><br>\";

$ownsite = \"http://www.xxxx.net\";
$result = mysql_query(\"select siteurl from exchange where siteurl = \'$id\'\");

while($row = mysql_fetch_array($result)) {

print \"
The link you should use to send in hits with is:<br>
<a href=\\\"$ownsite\\inhits.php?id=$row[id]\\\">$ownsite/inhits.php?id=$row[id]/</a></font>
</center>\";
}

//$in_hits = mysql_query(\"select inhits from exchange where id = \'$id\'\");
//mysql_query(\"update exchange set inhits = \'$inhits\' where id = \'$id\'\");
?>

Avatar billede coldassworld Nybegynder
23. januar 2001 - 15:27 #1
Problemet ligger i den nedre del af scriptet :)
Avatar billede doeleman Nybegynder
23. januar 2001 - 15:41 #2
Avatar billede logan-raarup Nybegynder
23. januar 2001 - 22:50 #3
Lav en select id from tabel osv...
Hiv $number ud.
Indsæt den nye id som $number + 1!
Avatar billede logan-raarup Nybegynder
23. januar 2001 - 22:51 #4
Eller sådan her!

<html>
<body>
<title>Signup</title>

<form action=\"signup.php\" method=\"post\">
<font size=\"1\" face=\"verdana\">
Site name: <input type=\"text\" name=\"sitename\"><br>
Site url: <input type=\"text\" name=\"siteurl\" value=\"http://www.\"><br>
Email: <input type=\"text\" name=\"email\"><br>
<input type=\"hidden\" name=\"id\">
<input type=\"hidden\" name=\"joined\">
<input type=\"submit\" value=\"Signup\">
</form>

<br>

<?php

mysql_connect(\"localhost\", \"root\", \"\");
mysql_select_db(\"link\");

$result = mysql_query(\"select siteurl from exchange where siteurl = \'$siteurl\'\");

$url = mysql_num_rows($result);
if ($url > 0) {

print \"Linket findes allerede i databasen!\";
} else {

if($sitename == \'\' OR $siteurl == \'\' OR $email == \'\') {

print \"<font face=\\\"verdana\\\" size=\\\"2\\\"><b>Du mangler at indtaste noget data!</b></font>\";

} else {
mysql_query(\"insert into exchange(sitename, siteurl, email, joined)
values(\'$sitename\', \'$siteurl\', \'$email\', \'$joined\')\");

print \"Din side er tilføjet i databasen!\";
}

print \"<center>
<font size=\\\"1\\\" face=\\\"verdana\\\">Your signup info is as following:<br>
$sitename<br>
$siteurl<br>
$email<br><br>\";

$ownsite = \"http://www.xxxx.net\";
$result = mysql_query(\"select siteurl from exchange where siteurl = \'$id\'\");

while($row = mysql_fetch_array($result)) {

print \"
The link you should use to send in hits with is:<br>
<a href=\\\"$ownsite\\inhits.php?id=$row[id]\\\">$ownsite/inhits.php?id=$row[id]/</a></font>
</center>\";
}

//$in_hits = mysql_query(\"select inhits from exchange where id = \'$id\'\");
//mysql_query(\"update exchange set inhits = \'$inhits\' where id = \'$id\'\");
?>
Avatar billede jd Nybegynder
24. januar 2001 - 21:21 #5
logan-raarup-> Hvorfor gøre det så besværligt (og langsomt/ressourcekrævende) ?