Avatar billede bronsholt Nybegynder
19. januar 2004 - 15:43 Der er 5 kommentarer

Opdatering ved tastetryk til combobox

Jeg har to felter: et tekstfelt og en combobox. Combobox'ens recordset skal opbygges på grundlag af det, der står i tekstfelt... eksempel:

Jeg taster 'L' i tekstfeltet, combobox'ens indhold skifter til det, som starter med 'L'

Derefter tastes 'A' i tekstfeltet, og combobox'ens indhold skrifter nu til det, der starter med 'LA'

etc etc...

Kan det lade sig gøre i ASP på en OnClick event eller lign.?

Mvh.
Brønsholt
Avatar billede ellebaek Nybegynder
19. januar 2004 - 15:45 #1
det kan ikke lade sig gøre i ASP...
Avatar billede mm12010 Nybegynder
19. januar 2004 - 15:45 #2
http://www.phoenixv.dk/arkiv.html >> Formularer >> Dynamisk select-boks
Avatar billede bronsholt Nybegynder
20. januar 2004 - 11:56 #3
-> mm12010

Jeg kan godt bruge princippet i dit script, men... Array'et er dynamisk opbygget fra recordset indeholdende felterne "Status" og "StatusBeskrivelse", det første som tal, det andet som tekst, og id'et for select-boxen skal være "Status", eksempel:

Jeg taster '5' i input-feltet(tal), combobox'ens indhold skifter til det, som starter med '5' (50,51,52,53,501,502....)

Derefter tastes '0' i input-feltet, og combobox'ens indhold skrifter nu til det, der starter med '50' (50,501,502...)
etc etc...

Det er det, jeg gerne vil, men det kan ikke lade sig gøre med nedenstående kode:

*************************************************************************************
<script type="text/javascript">
var arrStatus = new Array();
<%
i=0
sqlstat="SELECT Status, StatusBeskrivelse FROM Status ORDER BY Status"
set rsstat = conn.execute(sqlstat)

Do While Not rsstat.EOF
    i=i+1    %>
  arrStatus[<%=i%>] = <%=rsstat("Status")%>
  <%rsstat.MoveNext
Loop
rsstat.Close
'|| arrStatus[i].toLowerCase().indexOf(felt.value.toLowerCase()) == 0
%>

function opdater(felt) {
  selOpts = felt.form.sel.options;
  selOpts.length = 0;
  for (i = 1; i < arrStatus.length; i++)
      if (felt.value == "" || arrStatus[i].toLowerCase().indexOf(felt.value.toLowerCase()) == 0)
        selOpts[selOpts.length] = new Option(arrStatus[i], arrStatus[i]);

}

</script>
<body>
<input type="text" name="sFelt" onKeyUp="opdater(this);" style="width: 150px;" /><br />
<select name="sel>
<script type="text/javascript">
for (i = 0; i < arrStatus.length; i++)
  document.write('<option value="' + arrStatus[i] + '">' + arrStatus[i] + '</option>');
</script>
</select><br /><br /></body>
</html>
*************************************************************************************

...og det er hovedsageligt i sætningen: "...arrStatus[i].toLowerCase().indexOf(felt.value.toLowerCase()) == 0..." at den fejler og siger, at "...Objektet ikke understøtter denne metode..."

Please :-)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
20. januar 2004 - 13:53 #4
hvordan ser kilde koden ud når asp'en er afviklet?
Avatar billede bronsholt Nybegynder
20. januar 2004 - 15:16 #5
->mm12010
Jeg har fundet ud af det:
Jeg manglede '"' omkring udtrækket:
...
arrStatus[<%=i%>] = "<%=rsstat("Status")%>"
...

Spørgsmålet er bare nu, hvordan jeg får StatusBeskrivelse med. Skal jeg ikke lave et to-dimensionelt array så? Og i så fald, hvordan kommer koden så til at se ud? Jeg tror, vi er på sporet :-)