Avatar billede jakovski Nybegynder
19. januar 2004 - 15:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

undgå sideskift

Hej.. jeg er ved at lave et program som skal skrive små labels på en matrix printer.. Det fungere også fint bortset fra at printeren kører papiret en halv meter frem når den har printet, det er meget uhensigtsmæssigt da labelen kun er 5 cm, faktisk skal den slet ikke kører papiret frem da det er endeløse baner.. papirstørelsen kan ikke indstilles til noget fornuftigt, når man vælger indstillinger på printeren.. Jeg kører windows 2000 med VB.Net.

Public Class PrintClass
    Private pArrayOfStrings() As String
    Private pPrintFont As Font
    Private pCurrentLine As Integer = 0
    Private pArrayOfStrings_UpperBound As Integer

    Public Sub New(ByVal ArrayOfStrings() As String)
        Me.New(ArrayOfStrings, New Font("Arial", 14, FontStyle.Bold))
    End Sub

    Public Sub New(ByVal ArrayOfStrings() As String, ByVal PrintFont As Font)
        pArrayOfStrings = ArrayOfStrings
        pPrintFont = PrintFont

        pArrayOfStrings_UpperBound = pArrayOfStrings.GetUpperBound(0)
        Try
            Dim PrintDocument As System.Drawing.Printing.PrintDocument = New System.Drawing.Printing.PrintDocument() 'Assumes default printer
            AddHandler PrintDocument.PrintPage, New System.Drawing.Printing.PrintPageEventHandler(AddressOf PrintPage)
            PrintDocument.Print()
        Catch ex As Exception
            Dim frmMessage As Form = New Popup("Error occured while printing " & ex.Message & " !")
            frmMessage.ShowDialog()
        End Try
    End Sub

    Private Sub PrintPage(ByVal sender As Object, ByVal ev As System.Drawing.Printing.PrintPageEventArgs)
        Dim LinesPerPage As Single
        Dim yPos As Single = 0
        Dim Count As Integer = 0
        Dim Line As String
        Dim leftMargin As Single = ev.MarginBounds.Left
        Dim topMargin As Single = ev.MarginBounds.Top
        LinesPerPage = ev.MarginBounds.Height / pPrintFont.GetHeight(ev.Graphics)
        ' Print each line of the file.
        While (Count < LinesPerPage) And (pCurrentLine <= pArrayOfStrings_UpperBound)
            Line = pArrayOfStrings(pCurrentLine)
            yPos = topMargin + Count * pPrintFont.GetHeight(ev.Graphics)
            ev.Graphics.DrawString(Line, pPrintFont, Brushes.Black, leftMargin, yPos, New StringFormat())
            Count += 1
            pCurrentLine += 1
        End While
        ev.HasMorePages = (pCurrentLine <= pArrayOfStrings_UpperBound)
    End Sub

End Class
Avatar billede jakovski Nybegynder
20. januar 2004 - 11:41 #1
Gå ind i indstillinger -> printer -> serveregenskaber... definer din egen label størrelse.. og med lidt tilretning kører det.
.. så ved i det.
Avatar billede jakovski Nybegynder
20. januar 2004 - 11:42 #2
Gå ind i indstillinger -> printer -> serveregenskaber... definer din egen label størrelse.. og med lidt tilretning kører det.
.. så ved i det.