Avatar billede anhansen Nybegynder
19. januar 2004 - 12:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Regulært udtryk

Hej alle...

Det er lidt pinligt.. Men jeg har et regulært udtryk som skal erstatte en string med en anden. Problemet ligger vist i at der er parenteser i det der skal erstattes.. Jeg kan ihvertfald ikke få det til at virke.

Det jeg har er: "nr.3. (24-12-2003)" f.eks og det jeg bare gerne vil er at have "nr3." tilbage...

Det er i bund og grund ret simpelt.. Jeg er bare lige løbet sur i det.. Første gang jeg bruger ms regex.. Det skal laves med System.Text.RegularExpressions.Regex.Replace helst.
Avatar billede jettes Nybegynder
19. januar 2004 - 12:44 #1
Prøv med:

strTekst=RegularExpressions.Regex.Replace (strTekst, "(.*$", "")

Hvor strTekst er din tekst streng. Her erstatter du fra og med første "(" og resten af strengen med ingenting.

Hvis du får problemer med ( så prøv at "escape" den med en foranstillet "\".
Avatar billede anhansen Nybegynder
19. januar 2004 - 12:51 #2
Det ser ud til at virke... Man skal bare bruge Regex.escape("(") til at escape parentesen så virker det.. Tak for hjælpen smid et svar..
Avatar billede jettes Nybegynder
19. januar 2004 - 13:00 #3
Godt at høre. Tillykke med det.
Avatar billede anhansen Nybegynder
19. januar 2004 - 13:02 #4
Takker...