Avatar billede xcabe Nybegynder
19. januar 2004 - 10:07 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hent data fra MSSQL datebase

Jeg vil høre om i ik lige kunne hjælpe med at lave et lille script som kan hente et par data fra min MSSQL 2000 server. Jeg er pålagt at det skal være ASP, det er bare så jeg har noget at gå ud fra :)

på forhånd tak

Info:
databasen hedder demo
tabellen hedder table
der er 2 rows
id og text
hvis bare den henter fra id 1 så kan jeg selv resten :)

Tak igen :)
Avatar billede medions Nybegynder
19. januar 2004 - 10:11 #1
Sådan her laver du en ODBC connection til en MS SQL server:

Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.Open "Driver={SQL Server}; Server=ServerNavn; Database=DatabaseNavn; uid=Brugernavn; pwd=Adgangskode;"

strSQL = "SELECT * FROM table WHERE id = 1"
Set objRs = objConn.Execute(StrSQL)

REsponse.Write(objRs("text"))

//>Rune
Avatar billede xcabe Nybegynder
19. januar 2004 - 10:24 #2
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E4D)
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Login failed for user 'administrator'. Reason: Not associated with a trusted SQL Server connection.
/hent.asp, line 3

Jeg får dette her problem, har du en ide til hvordan man opretter en bruger, for jeg har prøvet og den gider bare minus :)
Avatar billede medions Nybegynder
19. januar 2004 - 10:25 #3
Du skal oprette en user under din database på MS SQL Serveren! -husk du skal lave roles for bruger oxo!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
19. januar 2004 - 10:37 #4
Thx 4 Poinz

//>Rune