Avatar billede itcon Nybegynder
19. januar 2004 - 09:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ændre farve på hver anden detaljelinie i formular

Jeg ønsker at have forskellig baggrundsfarve på hver anden detaljelinie. Jeg har lavet en funktion som gør det muligt at lave ex detaljelinier med lige linienummer hvide og ulige grå, så det er lettere at overskue mange linie - i en rapport. Er der nogen der har en ide til hvordan det laves i en formular ?
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2004 - 09:50 #1
Måske kan du bruge flg. felt1 er et numerisk felt.

Private Sub Detaljesektion_Print(Cancel As Integer, PrintCount As Integer)
Dim lngRed As Long, lngYellow As Long, lngBlack As Long, lngWhite As Long
lngRed = RGB(255, 0, 0)
lngYellow = RGB(255, 255, 0)
lngBlack = RGB(0, 0, 0)
lngWhite = RGB(255, 255, 255)
If felt1 Mod 2 = 0 Then
felt1.ForeColor = lngRed
felt1.BackColor = lngWhite
Else
felt1.ForeColor = lngBlack
felt1.BackColor = lngWhite

End If
End Sub
Avatar billede itcon Nybegynder
19. januar 2004 - 09:56 #2
Det er stort set sådan jeg gør det i rapporten, men kan OnPrint hændelsen også bruges i en formular, som det jo handler om ?
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2004 - 09:59 #3
Nok er din overskrift i sdpørgsmålet en formular. Men i selve spørgsmålet omtaler du en rapport. Denne skifter baggrundsfarve i en rapport:

Private Sub Detaljesektion_Print(Cancel As Integer, PrintCount As Integer)
Dim lngRed As Long, lngYellow As Long, lngBlack As Long, lngWhite As Long
lngRed = RGB(255, 0, 0)
lngYellow = RGB(255, 255, 0)
lngBlack = RGB(0, 0, 0)
lngWhite = RGB(255, 255, 255)
If felt1 Mod 2 = 0 Then
Me.Detaljesektion.BackColor = lngRed
Else
Me.Detaljesektion.BackColor = lngWhite
End If
Avatar billede itcon Nybegynder
19. januar 2004 - 10:02 #4
Jeg omtaler at jeg kan få det til at fungere i en rapport, men slutter af med " Er der nogen der har en ide til hvordan det laves i en formular ?"
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2004 - 10:04 #5
Hvis det er en fortløbende formular, vil baggrundsfarven altid være afhængig af den aktuelle post.
Avatar billede itcon Nybegynder
19. januar 2004 - 10:06 #6
Det vil sige det kan ikke lade sig gøre ? Kan det så lade sig gøre at ændre baggrundsfarven på den aktuelle ?
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2004 - 10:08 #7
Du kan benytte den samme kode, men farven vil skifte ved alle poster hvis du arbejder i en fortløbende formular.
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2004 - 10:13 #8
Har du evt. set på funktionen Betinget Formattering. Den giver nogle afgrænsede muligheder
Avatar billede itcon Nybegynder
19. januar 2004 - 10:14 #9
Det var også det resultat jeg nåede frem til, da jeg prøvede - sikke noget lo..
Avatar billede terry Ekspert
19. januar 2004 - 12:07 #10
Avatar billede itcon Nybegynder
19. januar 2004 - 12:24 #11
Perfect - thanks Terry
Avatar billede terry Ekspert
19. januar 2004 - 12:27 #12
selv tak :o)