Avatar billede -42- Nybegynder
19. januar 2004 - 09:07 Der er 8 kommentarer

Slette primære kontakter

Jeg har to regneark med de samme kolonner. I det ene har jeg primære kontakter, og i det andet har jeg både primære og sekundære kontakter.

Det jeg skal have gjort er, at jeg skal have slettet de primære kontakter i det regneark, som indeholder både primære og sekundære kontakter.

Mine kolonner er:

Status
Kontakt
Firma
Adresse 1
Adresse 2
Postnr
By
Titel
Fornavn
Efternavn
Mailing liste

Jeg bruger Excel 2000

Håber nogle kan hjælpe.
Avatar billede bsod Nybegynder
19. januar 2004 - 13:00 #1
Er der tale om en løbende sletning, eller en oprydning én gang for alle??
Avatar billede -42- Nybegynder
19. januar 2004 - 13:07 #2
en oprydning een gang for alle!
Avatar billede bsod Nybegynder
19. januar 2004 - 13:23 #3
Så ville jeg navngive kol. kontrakt i primær og lave en formel i det andet regneark med sammenlign. Eksempelvis =HVIS(ER.FEJL(SAMMENLIGN(A2;navn;0));"";"Slet"). Kopier formel i hele kolonne og sorter herefter regneark efter denne nye kolonne stigende. Du får således samlet alle kontrakter, der skal slettes sidst i dit regneark, hvorfor de let kan slettes manuelt.
Avatar billede -42- Nybegynder
19. januar 2004 - 13:31 #4
Den bliver du nok nød til at forklare lidt nærmere
Avatar billede bsod Nybegynder
19. januar 2004 - 13:43 #5
Som jeg forstår det, har du to regneark hvor nogle poster går igen i begge regneark. Jeg benytter derfor funktionen SAMMENLIGN til at finde dubletter, som markeres i ny kolonne i det ark, hvor jeg ønsker dem slettet. Funktionerne HVIS og ER.FEJL benytter jeg kun til at definere min egen tekst (Slet). Efter faldende sortering efter den nye kolonne, er alle de poster der ønskes slettet placeret nederst.
Avatar billede -42- Nybegynder
19. januar 2004 - 13:46 #6
Det skal lige siges, at jeg ikke har arbejdet med excel på denne måde før, men jeg kender sql
Avatar billede bsod Nybegynder
19. januar 2004 - 14:07 #7
I regneark med primære kontrakter markerer du kolonnen Kontrakt ved at klikke på (formentlig) B. Næsten øverst til venstre hvor der nu formentlig står B1 skriver du "Navn".

Gå nu til regneark med blandede kontrakter.
I en ny kolonne efter Mailing liste indsætter du funktionen:
=HVIS(ER.FEJL(SAMMENLIGN(B2;navn;0));"";"Slet"). Denne formel kopierer du til resten af den nye kolonne.

Herefter skulle du gerne i den nye kolonne have en masse blanke og en masse med Slet.
Du sorterer herefter arket efter den nye kolonne stigende. Alle de obs. med Slet bliver herefter placerer  nederst i dit regneark. Marker alle disse og tryk Delete.
Avatar billede -42- Nybegynder
06. maj 2005 - 13:22 #8
nogle der vil have lidt point?