Avatar billede gsimo Nybegynder
18. januar 2004 - 21:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

skærm kabel

Er følgende kabel bedre end et normalt skærm kabel?

http://av-connection.com/Functions/ProductDetails.asp?ProductNo=10-042&VersionNo=0

Drejer sig om en Samsung SyncMaster 959NF
Avatar billede venturer Nybegynder
18. januar 2004 - 21:12 #1
Det du har fundet der er så du kan levere en signal til skærmen hvor RGB er bedre afskærmet.

Sædvanligvis opnår du bedre kontraster og dermed lidt renere farver.

Du mister dog også nogle plug 'n play funktioner.
Det kan f.eks. være du noget software til at styre skærmen med.
Jeg har selv en Nokia hvor bruger sådan et kabel. Det eneste "minus" jeg oplever, er at Windows ser min skærm som "Ukendt" istedet for en Nokia. Men alt fungere ellers som det skal, og jeg har lidt bedre farver/kontraster.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2004 - 21:12 #2
Jeg bruger et sådan kabel til en pro. Barco skærm, men det er jo ikke så mange skærme der kan tage dem.
Avatar billede c-holst Novice
18. januar 2004 - 21:12 #3
det reklamerer de i hvert med, og skal du have nyt kabel er det da heller ikke dyrere en som så, så hvorfor ikke.
Det kan jo være der kommer nogen forbi med erfaringer, så se bare tiden lidt an inden du spenderer
Avatar billede gsimo Nybegynder
18. januar 2004 - 21:19 #4
125 + porto er ikke det vilde når man tænker på at skærmen har koste 2500. Ser hvad der ellers kommer af svar - Indtil da, takker for indput ;)
Avatar billede gsimo Nybegynder
22. januar 2004 - 15:13 #5
Har købt et kabel nu. Om billede er bedre er svært at sige - kan skyldes at jeg har min skærm sat til min gamle blærbare com.

>> Venturer - Er intet problem at fortælle windåse hvilken skærm jeg har, når den kører via BNC

Takker for hjælpen
Avatar billede venturer Nybegynder
22. januar 2004 - 21:25 #6
Nydeligt :)