Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 09:15 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Frames og Link

Hvordan kan man få to forskellige frames til at skifte side, ved samme link. Siderne i vinduerne skal kunne være forskellige.

Avatar billede dudal Nybegynder
23. januar 2001 - 09:18 #1
Avatar billede jay Nybegynder
23. januar 2001 - 09:18 #2
Jeg har ikke prøvet følgende løsning, men er det ikke muligt at lave to links på samme tekst altså:
<a href=\"ljh\" target=\"frame1\"><a href=\"ljh\" target=\"frame2\">teksten</a></a>
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 09:18 #3
Mn kan vist nok få et script der gør det men jeg vil foreslå at du skifter hele framesættet ud. Hvis du f.eks. har et framesæt med en venstre, top, og mainframe og ønsker at udskifte top og mainframe når man klikker i venstre frame.. så lav et helt nyt frasæt med din venstre frame + den nye top og nye mainframe. Så skal du bare linke til det nye framesæt..
Avatar billede jay Nybegynder
23. januar 2001 - 09:18 #4
æv æv 2 sekunder for sent...!
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 09:20 #5
det virker alligevel ikke jay.. :)
Avatar billede jay Nybegynder
23. januar 2001 - 09:20 #6
okey, det var også bare en spontan tanke der lige fløj ud af mit hoved! :)
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 09:22 #7
Det er lidt skidt for jeg skal sætte det ind i java applet - Og der har den en fast formel - og hvis ikke så dur den ikke :-(

Se siden jeg skal bruge den på.

www.10-klasses-projekt.subnet.dk
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 09:22 #8
fordelen ved min løsning er at det også virker selvom brugeren har deaktiveret javascript :)
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 09:24 #9
aaargh... det var da den mest irreterende menu jeg længe har set! :þ
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 09:24 #10
Nå for satan da  - Nu forstår jeg hvad du mener jwolf - Du er en guttermand - hvorfor tænkte jeg ikke på det noget før - Her er dine points
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 09:25 #11
hehe :)
Avatar billede kasseper Nybegynder
23. januar 2001 - 09:25 #12
Jamen det er ellers ikke så svært....

<script language=\"JavaScript\">
  <!--
    function opdaterframes(page1, page2) {
    parent.frame1.location.href=page1;
    parent.frame2.location.href=page2;
    }
  // -->
    </script>

<a href=\"java script:opdaterframes(\'side1.html\',\'side2.html\')\">side1-side2</a>
<a href=\"java script:opdaterframes(\'side2.html\',\'side1.html\')\">side2-side1</a><br>
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 09:25 #13
Grrrrrr!!!!!! Det håber jeg fandme ikke du mener GRR!!!!.

Ingen points før en undskyldning !!!
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 09:27 #14
ok, den er fed nok.. synes bare ikke de blå farver passer helt ind... :)
Avatar billede kasseper Nybegynder
23. januar 2001 - 09:28 #15
ups jeg har vist ikke helt læst det hele sorry ;)
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 09:28 #16
ok, undskyld.. den ER fed!
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 09:29 #17
hey.. er du fra Horsens?! fedest.. der har jeg boet det meste af mit liv! :)
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 09:30 #18
Kender du den lille flække = Juelsminde
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 09:31 #19
ja da... lille flække.. hehe
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 09:48 #20
PIS der er problemer.

Jeg fatter det ikke helt nu  - Jeg kan bare ikke finde ud af det - Hjælp!!.

Jeg kan ikke finde ud af at få et helt frameset til at skifte inde i en anden frame ......

Lyder mega mærkeligt ikke...??

Jeg har to forskellige framesets - og hvert frameset er der to sider - Jeg kan bare ikke finde ud af det  :-(
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 09:51 #21
hjælper dig lige om 5 minutter.. har lidt travlt..
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 09:59 #22
Kan kan ikke brueg Iframe til mit problem
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 10:03 #23
joeh.. men det er langt mere besværligt..
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 10:06 #24
Så foreslå et eller andet så jeg kan få løst mit problem - Jeg har en deadline i morgen kl. 8.00
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 10:15 #25
Så er der flere Points til den der kan hjælpe :-)
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 10:16 #26
ok, jeg prøver at forklare mit første svar igen..

Du har en index side.. dvs. den aller første side man ser når man går ind på din hjemmeside. Dette er et framesæt, der af en masse sider.. Det eneste framsættet består af er jo en beskrivelse af hvilke sider der skal indgå på siden. Er du med så langt?
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 10:17 #27
Ja den er jeg med på
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 10:22 #28
godt! i din javaapplet har du en masse menupunkter der allesammen linker den den side der hører til.. Den side de linker til en en enkelt side og ikke et helt framesæt! Lav et helt nyt framesæt som det din forside består af. Det skal være helt ligesom din index/default side, MEN i stedet for skal f.eks. den side der hedder \"dansk\" være i midten.. lav den som du vil ha\' at din side skal se ud når man klikker på \"dansk\"
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 10:25 #29
Det er for kert - Neden under hele menuen ovre til højre har jeg lavet endnu en frame. I den frame har jeg lagt en animeret knap mere ind. Knappen skal have den funktion at de to frames der er lige over knappen bliver lavet om til to andre sider - Formålet med dette r at jeg skal lave en masse \"Bekendtgørelser\" til alle fagene så der ikke kommer til at så pokker meget under hvert fag.

Jeg oploader lige det jeg har lavet
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 10:26 #30
når du har lavet det går du op i \"gem som\" og gemmer framesættet som dansk.htm(l).
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 10:30 #31
ok, du forstår vist ikke hvad jeg mener.. :o/
jeg laver lige et eksempel og smider på nettet.. 2 minutter..
Avatar billede redbastard Nybegynder
23. januar 2001 - 10:31 #32
du kunne  bruge et simpel  script til dette  lille problem du har.
feks.hvis du brugte fireworks kunne du lave en onclick event hvor du skifter den ene frame vha.slices
og loader den anden side som et alm. link
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 10:31 #33
Jeg skal ikke lave et Dansk framesæt - Jeg skal lave et framesæt hvor der står MENU i den øverste frame og alle mine menu punkter i framen neden under.

Neden under den frame har jeg så lavet en anden frame hvori der ligger en knap der får de to ovenstående frames til at skifte til.

\"Bekendtgørelse\" - i den frame hvor der stod MENU før

I framen under den skal jeg så have alle mine Bekendtgørelser på alle fagene
Avatar billede redbastard Nybegynder
23. januar 2001 - 10:33 #34
hvilket program bruger du
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 10:35 #35
Jwolf er sat lidt bedre i mit problem, redbastard.
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 10:35 #36
redbastard: han bruger en javaapplet han ikke selv har lavet.. gad godt se dig sætte en \"on click\" event ind i den..!
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 10:38 #37
he he :-)
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 10:38 #38
Hallo DEADLINE i morgen kl. 8.00 !!! :-/
Avatar billede redbastard Nybegynder
23. januar 2001 - 10:39 #39
her er en menu jeg har fundet i et program jeg har prøv at kopiere det ind i et html dokument og se om det er det du står og mangler

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
</head>

<body>

<style>
A:hover{color:red}
#divBg{position:absolute; top:0; left:0; visibility:hidden; height:50}
DIV.clSub{position:relative; top:-5; font-family:arial,helvetica; font-size:12px; padding:10px; visibility:hidden; background-color:Silver; layer-background-color:Silver}
</style>
<script language=\"JavaScript1.2\">
/********************************************************************************
Copyright (C) 1999 Thomas Brattli
This script is made by and copyrighted to Thomas Brattli at www.bratta.com
Visit for more great scripts.
This may be used freely as long as this msg is intact!
********************************************************************************
Browsercheck:*/
ie=document.all?1:0
n=document.layers?1:0

//Do you want it to move with the page if the user scroll the page?
var moveOnScroll=true

//Do you want to hide all the other submenus when you click a new?
var hideAll=true

/********************************************************************************
If you want to change the appearans on the text, or background or anything
do that in the style tag above, or in the table tag below.

NOTE: This menu have some \"small\" bugs.
In Netscape the links in the submenus will work even though the
submenus are hidden, this has something to do with
a lousy implementation of the relative positioning in Netscape.
In IE links \"underneath\" the submenus will not work even though the
submenus are hidden.
I will look into this and might find a fix for it.
********************************************************************************/

/********************************************************************************
Object constructor
********************************************************************************/
function makeMenuBar(obj,nest,vis){
    nest=(!nest) ? \'\':\'document.\'+nest+\'.\'
    this.css=(n) ? eval(nest+\'document.\'+obj):eval(obj+\'.style\')
    this.hideIt=b_hideIt;    this.showIt=b_showIt; this.vis=b_vis
    if(ie && vis) this.css.visibility=\'hidden\'
    this.state=1
    this.go=0
    this.height=n?this.css.document.height:eval(obj+\'.offsetHeight\')
    this.top=b_gettop
    this.obj = obj + \"Object\";     eval(this.obj + \"=this\")
}
//Get\'s the top position.
function b_gettop(){
    var gleft=(n) ? eval(this.css.top):eval(this.css.pixelTop);
    return gleft;
}
//The functions for showing and hiding
function b_showIt(){
    this.css.visibility=\"visible\"
}
function b_hideIt(){
    this.css.visibility=\"hidden\"
}
function b_vis(){
    if(this.css.visibility==\"hidden\" || this.css.visibility==\"hide\") return true;
}
/********************************************************************************
Checking if the page is scrolled, if it is move the menu after
********************************************************************************/
function checkScrolled(){
    if(!oMenu.go)oMenu.css.top=(!oMenu.state)?eval(scrolled):eval(scrolled)
    if(n) setTimeout(\'checkScrolled()\',30)
}
/********************************************************************************
Inits the page, makes the menu object, moves it to the right place,
show it..
********************************************************************************/
function menuBarInit(){
    oSub=new Array()
    //Change it here if you want more or less submenus.
    oSub[0]=new makeMenuBar(\'divSub0\',\'divBg\',1)
    oSub[1]=new makeMenuBar(\'divSub1\',\'divBg\',1)
    oSub[2]=new makeMenuBar(\'divSub2\',\'divBg\',1)
    oSub[3]=new makeMenuBar(\'divSub3\',\'divBg\',1)
    oSub[4]=new makeMenuBar(\'divSub4\',\'divBg\',1)
    //Moving menuBar
    oMenu=new makeMenuBar(\'divBg\')
    scrolled=n?\"window.pageYOffset\":\"document.body.scrollTop\"
    oMenu.css.top=eval(scrolled)
    oMenu.css.visibility=\'visible\'
    if(moveOnScroll) ie?window.onscroll=checkScrolled:checkScrolled();
}

/********************************************************************************
Shows and hides the submenus
********************************************************************************/
function extract(num){
    if(hideAll){
        for(i=0;i<oSub.length;i++){
            if(num!=i) oSub[i].hideIt()
        }
    !oSub[num].vis()?oSub[num].hideIt():oSub[num].showIt();

}

onload=menuBarInit;
</script>
</head>
<body bgcolor=\"White\">
<div id=\"divBg\">
<table width=\"102%\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"5\" align=\"CENTER\" valign=\"MIDDLE\">
    <tr bgcolor=\"#C0C0C0\">
        <td height=\"30\"><a href=\"#\" onclick=\"extract(0); return false\">Choice 1</a></td>
        <td><a href=\"#\" onclick=\"extract(1); return false\">Choice 2</a></td>
        <td><a href=\"#\" onclick=\"extract(2); return false\">Choice 3</a></td>
        <td><a href=\"#\" onclick=\"extract(3); return false\">Choice 4</a></td>
        <td><a href=\"#\" onclick=\"extract(4); return false\">Choice 5</a></td>
    </tr>
    <!-- If you don\'t want submenu, just remove this tr and
    remove the onclicks above and change the #\'s to links -->
    <tr>
        <td valign=\"TOP\">
        <div id=\"divSub0\" class=\"clSub\">
            <!-- To make the links link somewhere, just replace the #\'s
            with the link location -->
            <a href=\"#\">Sub choice 1</a>    <br>
            <a href=\"#\">Sub choice 2</a><br>
            <a href=\"#\">Sub choice 3</a><br>
            <a href=\"#\">Sub choice 4</a><br>
            <a href=\"#\">Sub choice 5</a>
        </div>
        </td>
        <td valign=\"TOP\">
        <div id=\"divSub1\" class=\"clSub\">
            <a href=\"#\">Sub choice 1</a>    <br>
            <a href=\"#\">Sub choice 2</a><br>
            <a href=\"#\">Sub choice 3</a>
        </div>
        </td>
        <td valign=\"TOP\">
        <div id=\"divSub2\" class=\"clSub\">
            <a href=\"#\">Sub choice 1</a>    <br>
            <a href=\"#\">Sub choice 2</a>
        </div>
        </td>
        <td valign=\"TOP\">
        <div id=\"divSub3\" class=\"clSub\">
            <a href=\"#\">Sub choice 1</a>    <br>
            <a href=\"#\">Sub choice 2</a><br>
            <a href=\"#\">Sub choice 3</a><br>
            <a href=\"#\">Sub choice 4</a><br>
            <a href=\"#\">Sub choice 5</a>
        </div>
        </td>
        <td valign=\"TOP\">
        <div id=\"divSub4\" class=\"clSub\">
            <a href=\"#\">Sub choice 1</a>    <br>
            <a href=\"#\">Sub choice 2</a><br>
            <a href=\"#\">Sub choice 3</a><br>
            <a href=\"#\">Sub choice 4</a>
        </div>
        </td>
    </tr>
</table>
</div>

</body>
</html>
Avatar billede redbastard Nybegynder
23. januar 2001 - 10:40 #40
:)
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 10:47 #41
Jwolf - Hjælp mig.......... Buuhuuu...... Hvis jeg ikke får det her i orden får jeg ikke ordenlig karakter
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 10:50 #42
ok, jeg har lavet et eksempel:
http://hjem.get2net.dk/jw/frames/index.htm

er det ikke noget i den stil du skal bruge?
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 10:53 #43
Nej Jwolf -  - Se min beskrivelse af min side - Og se på min hjemmeside - HVsi du kan lave den helt nøjagtige kode til mig får du alt hvad jeg har. 325 Points.

Siden den skal bruges på er: www.10-klasses-projekt.subnet.dk

Min beskrivelse af siden er længere oppe på den her side
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 10:58 #44
jeg har set din hjemmeside flere gange og har prøvet at forstå dit problem.. når man klikker på et link skal en eller flere sider skiftes ud. det er hvad du har sagt.. og det sker når man klikker på de links jeg lavede i mit eksempel. Det kan overføres til din side.. jeg tror godt det kan løse dit problem..?
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 11:08 #45
og det er helt sikkert at jeg ikke downloader hele din side og laver det for dig.. om så jeg fik 5000 point.. hjlæper bare for at hjælpe.. ikke så meget for pointenes skyld.
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
23. januar 2001 - 11:08 #46
Jeg tror godt at jeg kan bruge det du siger - Men jeg vil så nødigt have at hele mit primære framesæt skal reloader hvergang men skifter mellem MENU og BEKENDTGØRELSER
Avatar billede jwolf Nybegynder
23. januar 2001 - 11:10 #47
det kommer det til hvis du vil gøre det på den måde jeg siger... ellers kan jeg ikke hjælpe dig.