Avatar billede jens_as Nybegynder
17. januar 2004 - 17:26 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Nyhedsbrevsscript skriver catastrophic error.

Hey - håber der er nogle eksperten som kan løse denne her:

error´8000ffff´

catastrophic failure

admin/send2.asp,line 44

Min kode ser sådan ud:

<!--#include file="dsn.asp"-->
<% Session.LCID = 1030

nyhedIDlist = Request.Form("nyhed")
if nyhedIDlist <> "" then
  'Hendt de valgt nyheder ud:
  Set NyhedRs = Conn.Execute("Select ID, Dato, Overskrift, Nyhed From Nyheder WHERE ID IN (" & nyhedIDlist & ") Order By Dato Desc")

  While Not NyhedRs.EOF
    Body = Body & vbCrlf & vbCrlf & "<font face=""verdana"" size=""4"">" & NyhedRs("Overskrift") & "</font>" & "<br></td></tr><tr><td height=""1"" bgcolor=""#CCCCCC""></td></tr><tr><td>" & vbCrlf & "<font face=""verdana"" size=""1"">(" & NyhedRs("Dato") & ")</font>" & "<br><font face=""verdana"" size=""2"">" & vbCrlf & Replace(left(NyhedRs("Nyhed"),300), vbCrLf, "<br>") & vbCrlf & "...<br><a face=""verdana"" href=""http://www.xxx.dk/nyheder.asp?ID=" & NyhedRs("ID") & """>&nbsp;l&aelig;s mere ››</a></font><br><br>"
    NyhedRs.MoveNext
  Wend
End If

Tekst = Replace(Request.Form("Body"), vbCrLf, "<br>")

Server.ScriptTimeout = 10000000

Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

SQL = "SELECT Email FROM List"
RS.open SQL, conn

counter = 0
Do While Not RS.eof

    counter = counter + 1
    dtmTid = Now()
    dtmPause = DateAdd("s",3,dtmTid)

    If counter = 10 Then
        Do While dtmPause > dtmTid
            dtmTid = Now()
        Loop
        counter = 0
    End If

        Set mailObj = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
        mailObj.ContentType = "text/html"
        mailObj.FromName = "xxx.dk"
        mailObj.FromAddress= "robot@xxx.dk"
        mailObj.RemoteHost = "mail6.wannafind.dk"
        mailObj.Subject = "ugentlig e-mail"
        mailObj.BodyText = " <html>" & vbCrLf _
            & " <head>" & vbCrLf _
            & " <title>ugentlig e-mail</title>" & vbCrLf _
            & " <meta http-equiv=Content-Type content=""text/html; charset=iso-8859-1"">" & vbCrLf _
            & " </head>" & vbCrLf _
            & " <body bgcolor=""#FFFFFF"" text=""#000000"" leftmargin=""0"" topmargin=""0"">" & vbCrLf _
            & " <TABLE WIDTH=""550"" BORDER=""0"" CELLPADDING=""0"" align=""center"" CELLSPACING=""0"" bgcolor=""#FFFFFF"">" & vbCrLf _
            & " <tr><td height=""1"" bgcolor=""#CCCCCC""></td></tr>" & vbCrLf _
            & " </tr><tr><td><font face=""verdana"" size=""2"">" & Tekst & "</font></td></tr>" & vbCrLf _
            & " <tr><td height=""1"" bgcolor=""#CCCCCC""></td></tr>" & vbCrLf _
            & " <tr><td><br><font face=""verdana"" size=""2"">" & Body & "</font>" & vbCrLf _
            & " </td></tr>" & vbCrLf _
            & " <tr><td height=""1"" bgcolor=""#CCCCCC""></td></tr>" & vbCrLf _
            & " <tr><td>" & vbCrLf _
            & " </td></tr>" & vbCrLf _
            & " <tr><td height=""1"" bgcolor=""#CCCCCC""></td></tr>" & vbCrLf _
            & " </table>" & vbCrLf _
            & " </body>" & vbCrLf _
            & " </html>" & vbCrLf
        mailObj.AddRecipient RS("Email"),RS("Email")
        mailObj.SendMail

RS.movenext
    Loop
%>

Linje 44 er:

mailObj.BodyText = "<html>" & vbCrLf _

Og det er jo bare starten på nyhedsbrevet. Så jeg fatter ikke en dej af hva der sker. Som i kan se ud fra scriptet har jeg sat den til at vente 3 sekunder hved hver 10. udsandte mail...

Hvad er der galt med mit script?

Mvh

/Jens
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2004 - 17:46 #1
Prøv evt. at lukke dit mailobj inden du laver en create igen. som jeg ser det så laver du en masse creates men ingen close eller set mailobj=nothing
Avatar billede jens_as Nybegynder
17. januar 2004 - 17:51 #2
Ok...

Så det vil tømme en form for charche i mail serveren eller hva'? Og hvor vil du sætte det der mailobj=nothing ind?

Er der ander optimerings ting man kan lave?

/Jens
Avatar billede jens_as Nybegynder
31. marts 2004 - 21:41 #3
Øhm.. ved godt det er lang tid siden at spørgsmålet blev oprettet men for en god ordensskyld vil jeg gerne give dig nogle pionts bertie.. hvis du er ?

Mvh

/Jens
Avatar billede jens_as Nybegynder
27. april 2004 - 20:11 #4
ok så tager jeg dem selv... :D