Avatar billede triax Nybegynder
17. januar 2004 - 17:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort AGP X4 X8

Har gået og overvejedet og købt et nyt gfx kort... Men vil selvfølgelig gerne have noget af det nye... Så var jeg inde og kigge på edbpriser..

Og så finder jeg ud af at de nye grafikkort køre med AGP X8, men mit bundkort kan kun køre med AGP X4.. Så ville jeg høre, hvis jeg køber et gfx kort der køre med AGP X8, om det så vil kunne fungere med mit bundkort. Men bare uden at få fuld udnyttelse af gfx kortet ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. januar 2004 - 17:05 #1
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/07/29/3767870

jeg kører med et Radeon 9800pro (AGPx8) på min PC der kun understøtte AGPx4
det kører fint sammen ;o)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2004 - 17:05 #2
Ja det vil virke.

Der er iøvrigt ikke nogen nævneværdig hastighedsforbedring ved AGP x 8, da grafikkort og processorer ikke er hurtige nok til at udnytte det endnu.
Avatar billede zhark Nybegynder
17. januar 2004 - 17:40 #3
Man kan sige det "tilrettes" begge vej: Står AGP højere i bios end kortet kan klare faldet det tibage og omvendt udnyttes det der kan :)
Avatar billede triax Nybegynder
17. januar 2004 - 18:04 #4
je siger tak... nogle der have pointene ?? i har ikke svaret på det men kommenteret det :(
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
18. januar 2004 - 22:59 #5
det er fuldstændig ligegyldigt da den mobo/gfx altid vil benytte den laveste faktor, men vil anbefale at du køber AGPx8 når du alligevel skal ud og ha et nyt.
har lige købt et creative GF fx 5600 XT m 256mb ddr ram til 1000,- hos elgiganten super kort
Avatar billede triax Nybegynder
19. januar 2004 - 16:28 #6
Nu fik Kittyhawkdk altså pointene.. ville have delt dem mellem jer, men i lagde ikke et svar :(
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2004 - 16:56 #7
Det går nok, det er helt bevidst at jeg ikke lægger svar, da jeg egentlig ikke har brug for pointene...