Avatar billede jackie18 Juniormester
17. januar 2004 - 13:54 Der er 11 kommentarer og
8 løsninger

Problem med internet

Hejsa, jeg har en problem med mit internet..

Ved ik hvad der er galt med den, men nogen gang så går den ned også er den på igen..f.eks. den går ned i ca 10 sek og er på igen i ca 20 sek osv..det er meget irriterende.

Nogen som kan hjælpe eller har en forklaring på dette!?

Den internet jeg har, er adsl 1024/256 og er fra tele2adsl!!

håber nogen kan hjælpe.. tak.
Avatar billede ulkj Praktikant
17. januar 2004 - 14:03 #1
Er det generalt den går ned i hastighed altså på alle sider ????? eller er det kun nogle bestemte ????
Avatar billede arlet Juniormester
17. januar 2004 - 14:03 #2
Det kan være at dit internet ikke kan klare alle de åbne spørgsmål du har herinde: http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=jackie18&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

Luk dem først, så vil vi meget gerne hjælpe dig*S*

Spørg hvis du er i tvivl om noget
Avatar billede jackie18 Juniormester
17. januar 2004 - 14:09 #3
Til dig ulkj, så ja både det og det..altså hastigheden går ned også kan jeg ikke åbne nogen sidder??
Avatar billede jackie18 Juniormester
17. januar 2004 - 14:09 #4
Og til dig arlet hvordan lukker jeg dem ned?
Avatar billede ulkj Praktikant
17. januar 2004 - 14:22 #5
Du har tele2adsl er med router eller med modem ??????

Har du prøvet at pinge tele2 ?????
Avatar billede jackie18 Juniormester
17. januar 2004 - 14:23 #6
Nej det er via modem..og ja det har jeg. de hjælp mig ik så meget..de har fejl meldt det kun!"
Avatar billede ulkj Praktikant
17. januar 2004 - 14:31 #7
pinge = fejlmeldt ??????

Hvis man skal pinge skal du prøve at gå i dos promt og skrive ping "webdrasse"
Webadressen er lige gyldig hvad det er bare det er en side der eksisterer så som eksperten eller tele2.dk osv.

Hvad skriver den når du pinger ????
Avatar billede jackie18 Juniormester
17. januar 2004 - 14:37 #8
jeg er ikke med..forstår ikke hvad de mener?
Avatar billede ulkj Praktikant
17. januar 2004 - 14:41 #9
oki du skat gåt til satrt menu >> programmer >> tilbehør >> komandoprompt

Så popper der et sort vindue op. her skriver du på føgende ping www.eksperten.dk

Og trykker på Enter hvad siger den til det ??????
Avatar billede jackie18 Juniormester
17. januar 2004 - 14:49 #10
ok jeg skrev følgende:  ping www.eksperten.dk og enter så siger den ( ping-anmodning kunne ikke finde værten www.eksperten.dk. kontroller navnet, og prøv igen.)

så prøved jeg igen at skrive: www.eksperten.dk og enter så siger den( www.eksperten.dk.  blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando, et program eller en batchfil.)

det var det hele?
Avatar billede ulkj Praktikant
17. januar 2004 - 14:54 #11
oki så prøv noget andet hvad med ping www.teledanmark.dk eller andre internet ade
sser
Avatar billede jackie18 Juniormester
17. januar 2004 - 15:04 #12
ok skrev nu ping www.teledanmark.dk så siger den ( ping-statiskker for 193.162.153.179:
pakker: sendt = 4, modtaget = 2, tabt = 2 (50% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = Øms, Maksimum = Øms, Gennemsnitlig = Øms

også ik mere?
Avatar billede ulkj Praktikant
17. januar 2004 - 15:14 #13
oki prøv så med andre sider!

så som øhhhh damn

www.dba.dk
www.tv2.dk
wwwdr.dk

det du skal kigge efter er om du har tabt lige så meget date / pakker som hos teledanmerk
Avatar billede jackie18 Juniormester
17. januar 2004 - 15:50 #14
ok har prøvet med dba.dk tv2.dk og dr.dk

og nej har ikke tabt data ligesom i teledanmark!?
Avatar billede ulkj Praktikant
17. januar 2004 - 16:12 #15
oki det vil sige du har da 100% hul igennem det er da sikkert men om du lige kører 1024 er jo lige spørgsmålet lige nu!

NOgle sider er jo tungere end andre. og umidelbart vil jeg tror der måske kunne værer støj på din linje det nedsætter hastigheden (Men må indrømme det er et rent gæt) Har du nogle skarpe buk på dine rj45 kabler ??? altså de kabler fra modem til computer.
Avatar billede jackie18 Juniormester
17. januar 2004 - 16:16 #16
ok..men problemet er bare at den går helt ned så når jeg skal åbne en side så skriver den siden kunne ikke findes..da internettet forbindelsen er ned.

Og ja det tror jeg, altså der findes nogle små buk på min netværks kablem rj45?
Avatar billede ulkj Praktikant
17. januar 2004 - 16:20 #17
hvad er små buk ??? hvis den bukker mere en 90 grader kan der være skadet men bløde buk under de 90 skulle værer ok

Prøv denne test http://www.vantage.pwp.blueyonder.co.uk/v2/v2.htm
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 02:36 #18
Jeg har også problemer med mit internet...det kommer og går også....
Nogen gange kan jeg være på i flere timer, og det går det....eller minutter før det går ned igen!
HVER gang nettet ryger af, kan jeg bare Deaktivere forbindelsen, og 1-2 sekunder efter Aktivere den igen, for at det skal virke igen (I ET PAR MINUTTER ELLER TIMER?!?

Når min søster også er på er det værst, så gør den det hele tiden...
Men når hun har slukket sin computer, er der No Problemo hos mig...så kører nettet uden problemer...?!?

Nogen gange gør den det stadig selvom min søsters pc er slukket...
Jeg har lige bestilt 2 Extra IP-Adresser hos TDC, for at se om det skulle virke...
Vi har/havde vist 2 Dynamisk Ip-Adresser, og 3 Enheder på nettet...

Min PC
Min Xbox
Min Søsters PC

2 Dynamisk Ip-Adresser til 3 enheder?!? Den går ikke...spurgte på et andet forum...
Så jeg har bestilt 2 Extra Dynamisk Ip-Adresser....og han siger det så skulle virke...
TDC sagde at de ville blive aktiveret d. 13/02-04 imellem 09:30-16:00 (Men der er ikke sket noget?!?)

Når jeg åbner Status for LAN-Forbindelse, står der under detaljer: 00-00-00-00-00-00 (Fysik-Adresse)
Det skal den jo ikke, vel?!? Ved min søsters fysiske adresse står der tal + bogstaver...
Så HUN har en...

Jeg spiller med min Xbox over nettet...og den tager den ene IP-Adresse forbindelse (har en fortalt mig)
Men det forklarer stadig ikke MIT problem!! JEG ER SÅ SKIDE IRRITERNDE!
Det har stået på i et år nu...eller sådan noget ligende...det skete først EFTER vi satte 2 computere op til internet...

Vores opsætning:

NorthQ Switch forbundet med RJ45-Kabel til Min PC + Min Søsters + Min Xbox.
NorthQ Switch forbundet med RJ45-Kabel til SpeedStream 5100 ADSL Modem, og videre til en lille boks, og derefter over i et stik i væggen.

Vores Internet-Udbyder:

TDC - ADSL Bredbånd 512/128Kb med 2/4 Dynamisk Ip-Adresser

Ved ikke om de 2 extra ip-adresser er aktivert endnu?!?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
16. april 2004 - 11:16 #19